A Forma–1-es pilóták világában nem ritka a különleges autók iránti rajongás, Valtteri Bottas azonban most új szintre emelte gyűjtőszenvedélyét: a napokban megkapta saját Alfa Romeo 33 Stradale-jét, amelyből mindössze 33 darab készül. A 35 éves finn versenyző Monacóban vehette át a rendkívüli sportkocsit.

A 33 Stradale fejlesztésében Bottas is részt vett – a mérnökökkel és a dizájnerekkel együtt dolgozott a modell finomhangolásán, hogy a vezetési élmény minden szempontból megfeleljen egy vérbeli pilóta elvárásainak. Az eredmény egy igazán különleges gép, amelyben a motorsport és a luxus tökéletes harmóniában találkozik.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

🅐🅡🅥🅘🅝 (@monaco_luxurystyle) által megosztott bejegyzés

 

A versenyző vélhetően azért csaphatott le a 33-ból az egyikre, mert egykori F1-es csaptának partnere az Alfa Romeo volt.

Galéria

47 fotó

Alfa Romeo 33 Stradale

A névadó a Tipo 33 versenyautó közúti változata, az 1967 és 1969 között 18 példányban készített kupé, amelyet minden idők egyik legszebb Alfa Romeójaként tartanak számon. Az Alfa Romeo 33 Stradale a márka jelenlegi legkiválóbb erőforrását, a 2.9 V6-os turbómotort kapta meg, 620 lóerőre hangolva. Van azonban egy másik lehetőség is: ha az ügyfél úgy kívánja, 750 lóerőt meghaladó csúcsteljesítményű, 450 kilométeres hatótávolságú akkumulátoros elektromos hajtásláncot szerelnek az autóba. Az előbbi nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A végsebesség 333 km/óra, álló helyzetből kevesebb mint három másodpercig tart elérni a 100 km/órát, ahonnan aztán 33 méteren áll meg az autó – feltételezzük, hogy ezek az értékek mindkét hajtáslánccal tarthatók.

A futómű kettős keresztlengőkaros, aktív csillapítású, a Brembo karbon-kerámia fékeket hidraulikus rásegítő helyett elektronika működteti. Az első futómű gombnyomásra 50 mm-rel megemelhető, így fekvőrendőrökön is átmegy az autó. A menetdinamikai rendszerek hangolásában Valtteri Bottas F1-es pilóta is közreműködött.

A vázszerkezet szénszálas monocoque karosszériából és alumínium segédnyúlványokból áll. A tetőszerkezet ugyanebből a két nyersanyagból készül, az ablakkeretek szénszálasak, a hátsó szélvédő polikarbonát. A motorházfedél és a kerékdob egyetlen idom, akárcsak az eredeti 33-ason.

De Bottasnak nem ez az egyetlen különlegesség a garázsában: tulajdonában van többek között egy Mercedes-AMG One és egy Alfa Romeo Giulia GTAm is. Előbbiből összesen 275 darab készült, utóbbiból pedig 500.