A Yangwang 2022-ben indult, és a BYD márkapiramisának csúcsán helyezkedik el, a prémiumként pozicionált Denza felett. A kínai piacon már két éve elérhetők a szinte sci-fibe illő technológiákkal felszerelt zászlóshajók, de eddig nem volt biztos, hogy Európába is eljutnak. Most azonban Stella Li, a BYD alelnöke megerősítette:

„Tervünk, hogy a Yangwang megérkezzen Európába.”

A márka első modellje a Yangwang U8, egy hatalmas luxus-SUV, amely több mint 1000 lóerős rendszerteljesítményt kínál, képes 360 fokban megfordulni helyben, sőt, úszik a vízen. A modell ára körülbelül 55 millió forintnak megfelelő kínai valuta.

6 fotó

A második modell az U9, egy elektromos szupersportautó, amely eléri a 386 km/órás végsebességet, és egyedülálló hidraulikus felfüggesztésének köszönhetően képes ugratni, vagy akár három keréken is közlekedni. Ez a modell már 100 millió forintos kategóriában mozog.

 

Úton a harmadik modell is: jön az 1250 lóerős U7

A kínai gyártó nem áll meg: érkezik az U7 nevű szuperszedán is, amely négy elektromotorral, 1250 lóerővel és lenyűgöző, 2,9 másodperces 0–100-as gyorsulással támadja meg a luxuskategóriát. Az U7 közvetlen kihívója lehet az olyan modelleknek, mint a Lotus Emeya vagy a Porsche Taycan Turbo GT.

 

Első kínai márka az európai luxusligában

Ha a tervek valóra válnak, a BYD lesz az első kínai autógyártó, amely belép az európai szuperprémium kategóriába. Az azonban még kérdéses, hogy a Yangwang modellek árazása hogyan alakul nálunk. Bár a kínai árak a kategóriához képest versenyképesek, az európai exportköltségek miatt várhatóan jóval drágábbak lesznek itt, mint ott.