Először idén januárban merült fel, hogy a Polestar testvérmárkájának, a Volvónak a kassai üzemében gyárthatja soron következő típusát. Erről végül most írtak alá szándéknyilatkozatot, és bár a részleteket még ki kell dolgozni, gyakorlatilag biztosnak tekinthető az ügylet.




Ez egyébként a logikus lépés, hiszen a Polestar 7 ugyanarra az alapvető technológiára épül, mint a Volvo EX60, valamint egy másik, egyelőre nem megnevezett új Volvo modell. A szoftveres, számítógépes háttér ennél is szélesebb körben azonos, itt az EX90, az ES90 és az EX60 mellett a Polestar 3-at is említi a közlemény.
A Volvo Cars még 2022 nyarán jelentette be, hogy Belgium (1965 óta) és Svédország (1964 óta) mellett Szlovákiában építi fel harmadik európai gyártóüzemét.
Volvo ES90
Az 1,2 milliárd eurós (480 milliárd Ft) beruházással létrejövő üzem építését 2023-ban kezdték meg, a tervek szerint 2024-ben telepítették a gyártósorokat és egyéb berendezéseket, a nagy volumenű termelés – éves szinten negyedmillió autóra tervezték az üzemet, ami később igény szerint bővíthető lesz. 2026-ban veheti kezdetét (ezeket a dátumokat 2022-ben közölte, és azóta nem frissítette a Volvo Cars, ezért érvényesnek tekinthetők). A kassai Volvo-gyár teljes egészében klímasemleges energiával fog üzemelni.
Polestar 3
Szlovákiában jelenleg Pozsonyban (VW-csoport), Nyitrán (Jaguar Land Rover), Nagyszombaton (Stellantis) és Zsolnán (Kia) működik autógyár. Az ország legrangosabb terméke alighanem a Porsche Cayenne:



