„Idővel jönni fog” az elektromos Dacia Duster, erősítette meg Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója a brit Autocar magazinnak nyilatkozva. Pontosabb információkat talán már a Dacia novemberi elektrifikációs konferenciáján elárulnak, de valójában ennek híján is jól felrajzolható egy valószínű forgatókönyv.




A jelenlegi, harmadik generációs Dacia Duster a Renault-csoport CMF-B padlólemezére épül, ugyanarra, amelynek igényesebb kivitele a Renault Clio és a Nissan Juke alapjait adja. A lényeg azonban most jön: az MCF-B platformnak létezik ugyanis egy elektromos módozata, a CMF-B EV, amelyet időközben átkereszteltek, így a neve jelenleg AmpR Small. Ismerősen hangzik? Ez adja a Renault 5, a Renault 4, az Alpine A290, valamint a vadonatúj Nissan Micra alapját.
PLATEFORME CMF-B EV MODULAIRE
Így tehát nem kell különösebb képzelőerő, hogy megjósoljuk: a villamosított Dacia Duster ezeknek a típusoknak lesz a közvetlen rokona. Pontosabban a Renault 4-esnek, amelyből időközben elkészített egy dupla villanymotoros, összkerékhajtású változatot a cég – ez fontos a Dacia Duster esetében, hiszen a típus a városi szabadidőjárművek mezőnyében ritka módon jelenleg is kapható 4WD kivitelben.
Ne dobjunk persze el kapát-kaszát, nem valószínű, hogy két évnél hamarabb piacra kerülhetne az elektromos Duster – ez egyébként reális is, hiszen addigra pont megérik egy frissítésre a technológiát első körben alkalmazó modellcsokor, így megkülönböztetve magukat a kedvezőbb árfekvésű rokontól.
Ma egyetlen, indiai fejlesztésű, Kínában gyártott villanyautót kínál a Dacia:



