Még február végén robbant a hír – amiről a Vezess is beszámolt –, miszerint a kormány változtat a honosítási eljárásokon, azaz a külföldről behozott járművek forgalomba helyezési menetén. Az új, a Magyar Közlöny csütörtöki számában megjelent rendelet értelmében a jövőben az összes, a közlekedési hatóság által engedélyezett vizsgaállomáson elvégezhető a honosítás, méghozzá minden kategóriában, amire az adott vizsgahely engedéllyel rendelkezik – szúrta ki a Telex.
Az Európai Unió országaiból származó járművek így abban az esetben is kaphatnak magyar rendszámot, ha az átvizsgálásukat a jelenleg kizárólag magyar honosságú járművek időszakos vizsgáztatásával foglalkozó, magántulajdonú állomások végzik. Mostanáig a folyamatban nem lehetett megkerülni a vármegyei kormányhivatalokhoz tartozó hatósági vizsgaállomásokat.
Évente 110-120 ezer személyautót regisztrálnak Magyarországon, és amíg a mostani rendszerben országszerte 26 hatósági vizsgaállomás üzemel, magánállomásból körülbelül 1400 található, így a rendelet célja az, hogy gördülékenyebbé tegye a vizsgáztatást. Fontos kitétel azonban, hogy a jelenleg engedéllyel rendelkező állomásoknak be kell jelenteniük a közlekedési hatóságnál, ha honosítási eljárásokat is akarnak végezni – ezután 15 napon belül hivatalból módosítják az engedélyüket.
Más fontos bejelentést is tett a kormány, mégpedig arról, hogy egyszerűsíti a vizsgabiztosi engedélyek kiváltásának feltételeit, azaz ezentúl akár B kategóriás vezetői engedéllyel is lehet vizsgáztatni. A kormányrendelet-módosítás alapján már nincs szükség a vizsgáztatott jármű kategóriájával megegyező szintű jogosítványra, egységesen a B kategóriás jogosítványt írták elő követelményként.
Arról sem árt tudni a műszaki vizsgákkal kapcsolatban, hogy az utóbbi időkben mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha elérkezik a pillanat. Arról, hogy ez miképpen néz ki a gyakorlatban, az alábbi cikkében írt a Vezess:

