Amellett, hogy Szegeden már gőzerővel épül a BYD első európai gyára, a magyar kormány több kínai gyártóval is tárgyalásokat folytat egy pécsi üzem építéséről – erről Magyar Levente külügyi államtitkár beszélt a Világgazdaságnak nyilatkozva.

Pontos részleteket még nem árultak el, csak annyit, hogy „nem rosszak a kilátások”. Azért Pécsen valósulna meg a kilátásba helyezett autóipari beruházás, mert amíg az ország többi része nem, Dél-Magyarország kimaradt az utóbbi 10-15 évet jellemző ipari boomból.

Egy újabb kínai gyártó színre lépésével hatra nőne a Magyarországon is termelő külföldi autómárkák száma. A sort még az 1990-es évek elején az Opel (Szentgotthárd, 1992), a Suzuki (Esztergom, 1992) és az Audi (Győr, 1993) nyitotta, majd megérkezett a Mercedes-Benz (Kecskemét, 2012), lassacskán pedig a BMW debreceni gyártósorai is beindulnak.

Már tavaly is felmerült a pécsi autógyár ötlete, amiről a Vezess is beszámolt. Igaz, hivatalosan nem erősítették meg az erről szóló sajtóértesüléseket – sőt, igyekeztek azokat minél inkább elhomályosítani –, melyek szerint a Great Wall Motors a településtől nem messze lévő Bicsérden húzta volna fel az első európai üzemét.