Az elmúlt néhány évben rengeteg autógyártó döntött úgy, hogy mindenét felteszi az elektromos járművek fejlesztésére és előállítására. Aztán történt egy és más, a villanyautók piaca megroppant, az elkészült konstrukciók pedig ott állnak vevő nélkül.




Erre a váratlan piaci résre csapott le a Horse, a Renault-csoport, a Geely és a szaúdi olajcég, az Aramco vegyesvállalata, a Horse. Olyan hibrid csomagot fejlesztettek ugyanis, ami eléggé kompakt ahhoz, hogy beépítsék a kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett platformokba.
A csomag magában foglalja a belső égésű motort, a sebességváltót és a villanymotort, valamint a teljes vezérlőelektronikát, az invertert, az egyenáramú átalakítót, és a töltőt is. A rendszer 800 V-os architektúrát alkalmaz, igazodva az elektromos mobilitás várható jövőjéhez.
Teljesítményadatokat nem ad meg a cég, azt viszont elárulta, hogy az alapvetően benzinüzemű motor szintetikus és bioüzemanyagokkal (etanollal vagy metanollal) is működtethető.
Az akkumulátor nem része a csomagnak, az ugyanis az elképzelés szerint már benne van az autóban: a Horse hibrid egysége hatótávolság-növelőként éppúgy szolgálhat, mint plug-in hibrid komponensként; utóbbi esetben az első kerekeket hajtja meg, amivel összkerékhajtásúvá tehető a villanyautó. Alapvetően elsőkerék-hajtású villanyautókba is beépíthető; ilyenkor a 4WD funkció elvész, viszont sokkal egyszerűbb az integráció.
Ahogy a név is jelzi, a Horse Future Hybrid Concept egyelőre még nem szériakész termék, de a várakozások szerint 2028-ra az lesz.


