Új színeket és több helyet ígér a Ford Mustang Mach-E 2025-ös modellévi frissítéseit taglaló sajtóközlemény. A fogalmazás kétértelmű, mert bár valóban megjelenik három új árnyalat a palettán, az extra férőhely nem a nagyra nőtt utasoknak kedvez, hanem csupán a személyes tárgyaiknak.

15 fotó

Kezdjük a ténylegesen fontos fejlesztéssel: mostantól kivétel nélkül minden Mustang Mach-E hőszivattyúval felszerelve gördül le a gyártósorról. Ez vélhetően ugyanaz a párabefecskendezéses technológia, amellyel a Ford haszonjárműveinél is találkozhatunk, ám erről nem közöl részleteket a cég. Akárhogy is, a hőszivattyú lényege, hogy a környezeti hőt, illetve a hajtáslánc (akkumulátor és villanymotor) hulladékhőjét hasznosítja az utastér fűtésére, ezzel különösen télen csökkenti az energiafelhasználást, és ezáltal növeli a hatótávolságot.

Újra kell tanulni az elektromos Mustang vezetését 6

A kék, magenta és vajszínű új árnyalatokhoz friss optikai kiegészítők is társulnak – a GT variáns új, fekete hűtőmaszkot, a Prémium modell vadonatúj, fekete könnyűfém keréktárcsát kap, a nem Prémium kiviteleken pedig mostantól elérhető egy, korábban csak ahhoz kínált felnidizájn.

Újra kell tanulni az elektromos Mustang vezetését 7

A másik lényegi újdonság, hogy a padlókonzolon megnövelték a tárolóhely kapacitását, illetve letisztultabbá vált a konzol megjelenése. Rutinos olvasóink már sejtik, hogy ezt hogyan érte el a Ford: bizony, az irányválasztó kezelőszerv (pongyolán fogalmazva sebességváltó) átköltözött a kormányoszlopra. Emiatt viszont a jobb oldali bajuszkapcsoló megszűnt, annak funkciói átköltöztek az indexkarra.

Újra kell tanulni az elektromos Mustang vezetését 8

Sajnos a Ford nem vette a fáradságot, hogy ezt a fejlesztést fényképen illusztrálja, így csak a Mercedes-Benz történelmi kombinált bajuszkapcsolóiból kiindulva tudjuk mondani, hogy vélhetően lesznek, akiknek nehézséget okoz majd megszokni az új kialakítást – ők azzal vigasztalódhatnak, hogy rosszabb ötletek is születtek már bajuszkapcsoló témában.