A Ford eredetileg tavaly tavasszal, az F-150 Lightning elektromos pick-up fedélzetén vezette be azt a párabefecskendezéses hőszivattyús technológiát, amely a szokásosnál is jobb hatásfokon képes környezeti hulladékhővel fűteni az utasteret, ezzel csökkentve az akkumulátor terhelését.
Ez a szabadalmaztatott rendszer mostanra Európában is megjelent: az E-Transit Custom, az E-Tourneo Custom, valamint a hatótávolság-növelővel szerelt E-Transit modellek egyaránt alapfelszerelésként fogják kínálni a VIHP (Vapour-Injected Heat Pump) fantázianévre keresztelt technológiát, amely akár -10 °C alatti külső hőmérséklet esetén is képes hőenergiát kivonni a dermesztően hideg levegőből.
A valós körülmények között végzett tesztek során azt tapasztalták, hogy a VIHP-vel szerelt E-Transit tényleges hatótávolsága 7-10 százalékkal nőtt a korábbi, hőszivattyú nélküli értékhez képest.
A szabadalmaztatott rendszer két irányban működik: az említett téli időjárással szemben, ha a levegő hőmérséklete meghaladja a +25 °C-t, a fülke levegőjéből vonja el a hőt (amit aztán lead a külső környezetnek), ezzel tehermentesítve a klímaberendezést.
Az elmúlt két év alatt minden egyes típusnál több mint 100 szélcsatornatesztet és 25 ezer kilométernyi közúti mérést végeztek a projekten együtt dolgozó német, brit és amerikai mérnökök, akik a spanyol nyár hőségében éppúgy tesztelték a technológiát, mint a mínusz harmincfokos finnországi télben.