Európában meglehetősen szűkszavúan nyilatkozik legújabb típusáról a Subaru – nem csoda, hiszen itt még a neve sem biztos, és legkorábban 2026 derekán érkezhet meg a kontinensre.

Amerikában jobb a helyzet: itt már véglegesen eldőlt, hogy Trailseekernek (ösvénykereső) hívják majd, az értékesítés a jövő év elején indul, és nem csak annyi infót lehet róla megtudni, hogy 14 colos lesz az érintőképernyő és 210 mm-es a szabad hasmagasság.

4 fotó

A Subaru Trailseeker EV a Solterra nagy testvére lesz, nemcsak abban az értelemben, hogy mindkettő elektromos SUV, hanem abban is, hogy mindkettő a Toyotával közösen valósult meg – az más kérdés, hogy a Toyota csak később fogja bemutatni a maga klónját.

A vonalvezetés tökéletesen beleillik a Subaru fazonjába, mintha egy modernizált Outbacket látnánk – testközelből persze talán más lesz az összhatás, de a fotókon sokkal inkább kombis, mint szabadidőjárműves az autó megjelenése.

Pofás terepkombit villantott a Subaru 5

Az autó állandó összkerékhajtású, két villanymotorja együtt kb. 380 lóerőt ad le. Álló helyzetből 4,4 mp alatt gyorsul 96 km/órára az autó, 74,7 kWh kapacitású akkumulátorát akár 150 kW-tal lehet tölteni, a hatótávolság 420 km körül alakul. Az autó rendelkezik V2L funkcióval, azaz hordozható eszközöket, elektromos berendezéseket tölthetünk vagy üzemeltethetünk róla, vontatni pedig másfél tonnát tud.

Ami a méreteket illeti, a Trailseeker több mint 15 centiméterrel hosszabb, mint a Solterra, azaz nagyjából 484 cm hosszú. Kerekekből 18 vagy 20 colosat kapunk, alapfelszerelés a hagyományos, kiemelkedő tetősín.

Pofás terepkombit villantott a Subaru 6

Ha már ennyit emlegettük a Solterrát, meg is mutatjuk, mit gondolunk róla. A Vezess korábban tesztelte a Toyotával közösen fejlesztett modellt: