A Peugeot e-208 eredetileg 100 kW / 136 LE motorteljesítménnyel és 340 kilométeres hatótávolsággal mutatkozott be. Három évvel később, 2021-ben már 362 kilométert hoztak ki az akkuból, 2023-ban pedig erősebb motort (115 kW/ 156 LE) és nagyobb akkut kapott a modell; utóbbi jóvoltából 410 km-re nőtt a hatótávolság.

Most pedig itt a következő fejlesztés: a csúcsteljesítmény maradt, de a hatótávolság immár eléri a 433 kilométert. Hat év alatt 27,3 százalékkal nőtt tehát az egy töltéssel megtehető távolság, ami akkor is szép, ha a megnövelt hatótávolság csak az erősebb villanymotorral érhető el. Szintén csak a 115 kW-os motorhoz jár (ahhoz viszont alapáron) a V2L funkció előkészítése. Az autó tehát alkalmas arra, hogy 3,5 kW-os, 16A-es kimenettel tápláljon külső fogyasztókat, az ehhez szükséges adaptert külön lehet megvásárolni.

Más újdonságokat is kap az elektromos e-208: mostantól például beállítható, hogy a váltóáramú töltési folyamat 80%-nál véget érjen, amivel kímélhető az akkumulátor, és meghosszabbítható az élettartama. Szintén új az utazástervező (Trip Planner), amely az útvonaltervezéshez figyelembe veszi az akkumulátor töltöttségét induláskor, az elvárt töltöttségi szintet megérkezéskor, az út közben fellelhető töltőpontok elhelyezkedését, valamint a menetidőt, a sebességet, a forgalmat, de még az emelkedőket is.

13 fotó

Nem csak az elektromos verziók, de az összes Peugeot 208-as megkapja az akadályfelismerő vészfékrendszert hatékonyabbá tevő, a gyalogosokat és kerékpárosokat könnyebben felismerő új, multifunkciós videokamerát. Emellett az eddigi fehér szín helyett egy másik fehér árnyalat jelenik meg a palettán, a benzin-elektromos hibrid modellek típusjelzése pedig az eddigi Hybrid 100 és Hybrid 136 helyett mostantól Hybrid 110, illetve Hybrid 145 lesz – a korábbi elnevezés csak a benzinmotor teljesítményét, az új viszont a rendszerteljesítményt jelöli.