Házon belül fejlesztett elektromos hajtáslánccal érkezik 2025 táján a HiPhi A, az extravagáns luxusautókat gyártó kínai márka legújabb, legütősebb terméke, amely bár hipersportkupénak tűnik, valójában négyajtós, négyüléses, így inkább neveznénk gran turismónak.
A 800V-os elektromos architektúrára épülő autó 1305 lóerős rendszerteljesítményre képes, és ami ennél is fontosabb: ezt a csúcsteljesítményt akár 30 percen át képes tartani.




Ehhez 1,5 megawatt maximális teljesítményű akkumulátor tartozik, amely nem véletlenül kapott speciális szénszálas burkolatot: ez alulról golyóálló minősítésű, az utastér felé pedig tűzálló bevonatot kapott.
Az olajhűtésű villanymotorok – elöl egy, hátul kettő dolgozik – szénszálas forgórészüknek köszönhetően akár 22000/perc fordulatszámra képesek, és nem csak könnyűek, kompakt méretűek és csendesek, de akár a teljesítményük is növelhető – a megfogalmazásból arra következtetünk, hogy később szoftverfrissítéssel tehetők majd még erősebbé.
A HiPhi és a sanghaji műszaki egyetem közötti stratégiai együttműködés első kézzel fogható eredményeként létrejött autó 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra.
A szénszálas karosszériát helyenként matt fényezés borítja, másutt meghagyták a nyers karbon felületeket. A további szerelvények és komponensek alumíniumból, valamint az autóiparban korábban soha nem alkalmazott TC4-es titán ötvözetből készülnek, de a futóműben nanokerámiával és egyéb egzotikus anyagokkal is találkozhatunk.
A gyártás körkörös, zárt rendszerben, azaz hulladékmentesen zajlik, és fontos szerep jut benne a 3D nyomtatásnak.
Ami a futóművet illeti, aktív hátsókerék-kormányzás, adaptív lengéscsillapítás, nyomatékvektor-szabályozás és 50:50 arányú tengelyterhelés segíti a dinamikus vezethetőséget.
További részletekkel az elkövetkező hónapokban jelentkezik a gyártó.


