A Cadillac 2004-ben vezette be a V szériát, amely a mindenkori modellkínálat hangsúlyozottan sportos változatait tömöríti. Az Escalade-ről sok minden eszébe juthat az embernek, csak a sportosság nem, most mégis ebből az üresen is 2,8 tonnát nyomó, 5,4 méteres, alvázas óriásból készítettek nagy teljesítményű változatot.


Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű






































A jól ismert, 6,2 literes V8-as motorra 2,65 literes kompresszort szereltek, ami a maximális teljesítményt 692 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot 885 Nm-re emeli. Az autó így 4,4 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, és 12,74 mp alatt futja a negyed mérföldet – nem rossz egy 195 cm magas családi batártól, amely nyolc utasa mellett még 720 liternyi csomagot is képes elszállítani, és saját 3,4 tonnás össztömegén túl további 3175 kilót képes vontatni.
A megnövelt teljesítményhez persze erősen feljavított futómű társul: egyedi hangolású légrugók, új, adaptív lengéscsillapítók, hatdugattyús nyergekkel szerelt Brembo fékek és 22 colos keréktárcsák teremtik meg a szükséges feltételeket. Az állandó összkerékhajtás részlegesen önzáró differenciálművekkel társul.
A Cadillac Escalade-V természetesen sport üzemmódot is kapott, ami nem csak 20 mm-es ültetést, hanem precízebb fékérzetet, vérmesebb motorhangot, módosított nyomatékmegosztást, valamint jobb gázreakciókat hoz. Egyedülálló a műfajban a rajtautomatika, amihez még csak gombot sem kell nyomni: padlófék mellett padlógázt adunk, majd amikor elkezd villogni a kipörgésgátló visszajelző lámpája, felengedhetjük a féket, és indul a móka.

Programozható V funkciógomb a középkonzolon
A sportossághoz semmi köze, a 150 ezer dolláros tervezett vételárat viszont elfogadhatóbbá teszi a rengeteg kényelmi és vezetőtámogató extra, a részlegesen önvezető Super Cruise funkciótól kezdve az első masszázsfoteleken át a 36 hangszórós audiorendszerig.
És ha ennyi sem volna elég, a Cadillac Escalade-V nyújtott verzióban is kapható: az ESCALADE-V ESV 3071 helyett 3406 mm-es tengelytávot, 577 centiméteres teljes hosszt, 107 literes üzemanyagtartályt, valamint 2,9 tonnás menetkész tömeget kínál.

Kézzel rakják össze a kompresszoros motort