A Cadillac 2004-ben vezette be a V szériát, amely a mindenkori modellkínálat hangsúlyozottan sportos változatait tömöríti. Az Escalade-ről sok minden eszébe juthat az embernek, csak a sportosság nem, most mégis ebből az üresen is 2,8 tonnát nyomó, 5,4 méteres, alvázas óriásból készítettek nagy teljesítményű változatot.

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 1
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 2

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 22
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 23
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 24
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 25
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 26
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 27
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 28
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 29
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 30
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 31
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 32
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 33
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 34
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 35
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 36
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 37
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 38
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 39
Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 40
Fotó megosztása:

A jól ismert, 6,2 literes V8-as motorra 2,65 literes kompresszort szereltek, ami a maximális teljesítményt 692 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot 885 Nm-re emeli. Az autó így 4,4 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, és 12,74 mp alatt futja a negyed mérföldet – nem rossz egy 195 cm magas családi batártól, amely nyolc utasa mellett még 720 liternyi csomagot is képes elszállítani, és saját 3,4 tonnás össztömegén túl további 3175 kilót képes vontatni.

A megnövelt teljesítményhez persze erősen feljavított futómű társul: egyedi hangolású légrugók, új, adaptív lengéscsillapítók, hatdugattyús nyergekkel szerelt Brembo fékek és 22 colos keréktárcsák teremtik meg a szükséges feltételeket. Az állandó összkerékhajtás részlegesen önzáró differenciálművekkel társul.

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 42

A Cadillac Escalade-V természetesen sport üzemmódot is kapott, ami nem csak 20 mm-es ültetést, hanem precízebb fékérzetet, vérmesebb motorhangot, módosított nyomatékmegosztást, valamint jobb gázreakciókat hoz. Egyedülálló a műfajban a rajtautomatika, amihez még csak gombot sem kell nyomni: padlófék mellett padlógázt adunk, majd amikor elkezd villogni a kipörgésgátló visszajelző lámpája, felengedhetjük a féket, és indul a móka.

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 43

Programozható V funkciógomb a középkonzolon

A sportossághoz semmi köze, a 150 ezer dolláros tervezett vételárat viszont elfogadhatóbbá teszi a rengeteg kényelmi és vezetőtámogató extra, a részlegesen önvezető Super Cruise funkciótól kezdve az első masszázsfoteleken át a 36 hangszórós audiorendszerig.

És ha ennyi sem volna elég, a Cadillac Escalade-V nyújtott verzióban is kapható: az ESCALADE-V ESV 3071 helyett 3406 mm-es tengelytávot, 577 centiméteres teljes hosszt, 107 literes üzemanyagtartályt, valamint 2,9 tonnás menetkész tömeget kínál.

Nem készült még ennél erősebb szabadidőjármű 44

Kézzel rakják össze a kompresszoros motort