A BMW X7 faceliftjekor bevezetett, szokatlan orrkialakítás csak előzetes volt: a vízszintesen osztott, dupla soros lámpákat, a hatalmas veséket valójában a frissen leleplezett, új generációs BMW 7-eshez álmodta meg a márka.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 1
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 2

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 87
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 88
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 89
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 90
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 91
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 92
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 93
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 94
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 95
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 96
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 97
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 98
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 99
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 100
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 101
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 102
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 103
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 104
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 105
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 106
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 107
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 108
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 109
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 110
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 111
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 112
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 113
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 114
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 115
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 116
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 117
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 118
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 119
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 120
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 121
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 122
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 123
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 124
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 125
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 126
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 127
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 128
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 129
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 130
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 131
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 132
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 133
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 134
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 135
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 136
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 137
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 138
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 139
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 140
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 141
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 142
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 143
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 144
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 145
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 146
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 147
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 148
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 149
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 150
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 151
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 152
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 153
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 154
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 155
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 156
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 157
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 158
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 159
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 160
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 161
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 162
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 163
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 164
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 165
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 166
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 167
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 168
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 169
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 170
Fotó megosztása:

A felső szinten kaptak helyet a nappali és helyzetjelző fények, alul pedig az alapkiépítésben mátrix LED-es, vakításmentes adaptív fényszórók, méghozzá sötétített búra mögé rejtve, így sötét fényezésű autónál gyakorlatilag láthatatlan a téglalap alakú lámpatest. Felárért hátulról megvilágított Swarovski-kristályokkal kirakott nappali világítást is kérhetünk, amihez megvilágított hűtőmaszkkeret is társul.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 171

A vesék külön figyelmet érdemelnek, sávjaik ugyanis nem egyenletesen futnak, motorizációtól függően más és más mintát rajzolnak ki a függőleges elemek. Apropó, motorizáció: egyelőre M Sport és M Sport Pro csomagok elérhetők az autóhoz, de jövőre érkeznek a tényleges M-modellek, és akkor már M Performance csomagot is kínál majd a BMW 7-es. Az igazi nagy szenzáció egyelőre az i7-es, a tisztán elektromos modell, amelyet kék karosszériabetéteiről, a kipufogók hiányáról és persze egyedi hűtőmaszkjáról ismerni meg.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 172

Európában egyébként bevezetésekor kizárólag tisztán elektromos hajtással lesz elérhető a modell. A BMW i7 xDrive60 két villanymotorja összesen 400 kW / 554 lóerő teljesítményt kínál, a hatótávolság 590-625 kilométer. Az USA és Kína piacain már induláskor is elérhető lesz a BMW 760i xDrive, egy 48 V-os mild hibrid hathengeres benzinmotorral, az elektromossal azonos teljesítménnyel, valamint egy új generációs dízel, a BMW 740d xDrive, amely 2023 tavaszán érkezik Európába.

A részletes műszaki adatokért kattints ide!

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 173

Szintén 2023-tól jelennek meg a portfolióban a plug-in hibridek, amelyek akár 80 kilométert tudnak majd megtenni belső égésű motorjuk beindítása nélkül, illetve jövőre érkezik az erősebbik villanyos verzió, a BMW i7 M70 xDrive, amely az előzetes számítások szerint 485 kW / 660 LE teljesítménnyel szórakoztatja majd vezetőjét.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 174

A dizájnhoz visszakanyarodva: a lemezfelületek a lehető legegyszerűbbek. Az ajtók alsó negyedénél fut végig egy törésvonal, amely nem a hátsó lökhárító illesztésében folytatódik, hanem egy másik, nem kevésbé finom hajtásban, amelyből aztán a diffúzort, kipufogókat (ha vannak) és a rendszámtáblát magába foglaló alsó felület bontakozik ki. A leghangsúlyosabb formai elem (ha az orr játékaitól eltekintünk) az önálló életre keltett hokiütő-motívum a hátsó tetőoszlopon.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 175

Az utastér az elektromos BMW modellek egyszerű, letisztult kialakítását társítja bámulatos vizuális és funkcionális játékokkal. Ilyen az interaktív kijelzőfelület, amely ajtópaneltől ajtópanelig húzódik, végig a műszerfal alján. A két fő kijelző 12,3, illetve 14,9 colos képátlójú, a hatalmas multimédiás monitor a vezető felé görbül. Új a kezelőtárcsa és a kormánykerék is, a rajta elhelyezett gombokkal egyetemben.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 176

Szintén tanulmányautóban találkoztunk először a tetőkárpitból lenyíló, hatalmas moziképernyővel, amely 8K felbontással és ultraszéles formátumával, no meg a hozzá társított Bowers & Wilkins audiorendszerrel nyűgöz le. A kezelőfelületet innovatív módon a hátsó ajtók kapaszkodójának a helyére illesztették, a megoldást bármely sci-fi-rendező örömmel látná a szettjén. Innen telefonhívást is indíthatunk egyébként, méghozzá az autó beépített adat-SIM-kártyáján keresztül. Indítókulcs nem kell, okostelefonról nyitható a BMW 7, a rengeteg monitor pedig hangulati elemként is alkalmazható.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 177

A luxus persze nem szorítkozhat digitális szolgáltatásokra: az új BMW 7-es kizárólag nyújtott tengelytávval elérhető, aminek persze szemantikailag nincs értelme, viszont tudjuk, mire gondol a gyár. Az alapkivitelű ülések szélesebb ülőlappal, deréktámasszal és ülésfűtéssel indítanak, de kérhető aktív szellőztetés, valamint kilencprogramos masszázsfunkció is,  utóbbiak akár a hátsó üléssorba is.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 178

A harmadik opció a hátsó Executive Lounge ülésrendszer, amely extrém mértékben hátrabillenő háttámaszokkal, kiemelkedő lábtartókkal kényeztet. Alapáras a négyzónás klímaberendezés, a panoráma-napfénytető, valamint a fűthető kartámaszok; feláras a beépített LED-sorokkal megvadított, kvázi képernyőként funkcionáló Sky Lounge panoráma-napfénytető az eredeti BMW X7-esből, valamint az automatikus oldalajtó-mozgatás.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 179
Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 180

A futómű mindkét tengelyen légrugót alkalmaz, opciós a hátsókerék-kormányzás, és szintén feláras az aktív oldaldőlés-szabályozás. Soha egyetlen BMW-hez nem kínáltak még ennyi parkolástámogató, illetve önálló parkolásra alkalmas technológiát: az egyik visszaköveti az elvégzett manőver nyomvonalát, a másik önállóan végigmegy egy előre beprogramozott úton, és lesz majd távvezérelt parkolórobot is, amivel okostelefonról kérhetjük meg az autót, hogy tegye el magát másnapra.

Mindennél fejlettebb a vadonatúj BMW 7-es 181