Merész új lámpakialakítással teszi magát izgalmassá a két éve bevezetett BMW X7 aktuális modellfrissítése. A szokásos dupla körlámpából két LED-es negyed körcikk maradt. Ezek azonban csak a nappali és irányjelző fények; alattuk téglalap alapú mátrix LED fényforrások gondoskodnak a tompított és távolsági világításról.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 1
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 2

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 45
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 46
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 47
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 48
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 49
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 50
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 51
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 52
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 53
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 54
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 55
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 56
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 57
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 58
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 59
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 60
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 61
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 62
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 63
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 64
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 65
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 66
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 67
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 68
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 69
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 70
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 71
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 72
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 73
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 74
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 75
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 76
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 77
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 78
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 79
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 80
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 81
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 82
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 83
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 84
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 85
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 86
Fotó megosztása:

Ez a fajta osztott fényszóró most először jelenik meg a BMW-nél, de a tervezők igyekeztek megőrizni a korábban megismert arányokat, így nem okoz feltétlenül sokkot az átrajzolt orr. Szintén nem fordult még elő a BMW-nél gyári szerelésű 23 colos keréktárcsa, az X7-re azonban akár ilyet is kérhetünk.

Aztán ott van a világító hűtőmaszk, amely a BMW X7 M60i xDrive csúcsmodellnél alapfelszerelés, a másik két motorverzióhoz rendelhető. Szintén új az átdolgozott M Sport csomag.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 87
Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 88

Alapfelszerelés a négyzónás klímaberendezés, a panoráma napfénytető és a hifi audiorendszer. Újdonságként jelentek meg a szériatartozékok között az első komfortülések, a váltófülekkel szerelt sportkormány, valamint a vezeték nélküli telefontöltő tálca. Feláras ellenben a megvilágított, extra hangulatos napfénytető, a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszer, a masszázsfunkciós, szellőztetett első ülések, valamint az új Travel & Comfort rendszer, amely összesen 9 darab USB-töltőaljzatot kínál az utastér különböző pontjain; az első soron összesen 45 W-tal tölthetjük telefonjainkat, tabletjeinket.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 89

Újdonság a 48 V-os mild hibrid motorpaletta. A BMW X7 M60i xDrive motorja a BMW M GmbH kínálatából átemelt 4,4 literes V8-as, 530 lóerővel és 750 Nm-rel. Ez a modell 4,7 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.  

A másik két motor egy-egy háromliteres, soros hathengeres egység. A BMW X7 xDrive40i blokkja új fejlesztésű, közvetlen elődjénél 47 lóerővel (380 LE) és 70 Nm-rel (520 Nm) erősebb, és fél másodperccel gyorsabb (5,8 mp 0-100 km/órára) is.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 90

A BMW X7 xDrive40d dízelmotor alaposan átdolgozott kivitelben kerül a legnagyobb BMW orrába. A 340 lóerős, 700 Nm nyomatékú motornak 6,1 mp kell, hogy 100 km/órára gyorsítsa az X7-est, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig akár 7,6 l/100 km. Végsebessége 243 km/óra; a másik két motornál 250 km/óránál szakad félbe a gyorsulás.

A 48 V-os mild hibrid rendszer villanymotorja 12 lóerővel és 200 Nm-rel segít be a belső égésű motornak, a kisebbik benzinmotor (BMW X7 xDrive40i) esetében pedig önmagában is képes mozgatni az autót – igaz, csak lépéstempóban.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 91

Mindhárom motorhoz új, nyolcfokozatú sebességváltó társul, amely nemcsak gyorsabban, de finomabban is kapcsol, van benne külön funkció az intenzív, rövid gyorsításokhoz (pl. előzés), illetve rajtautomatika. Az összkerékhajtás alapvetően inaktív, és hátsó kerekein keresztül hajt az X7, az M60i esetében akár 100%-ban zárható, elektronikus vezérlésű M Sport hátsó differenciálművel.

Minden kivitelen alapfelszerelés az áthangolt szervokormány, az adaptív légrugózás, míg az aktív kormánymű és az aktív kanyarstabilizátor csak a csúcsmodellnél szériatartozék, a hathengeres motorokhoz feláras extra. Az Executive Drive Pro csomag kamera segítségével, előre felméri az útviszonyokat, és ahhoz igazítja a légrugók és a kanyarstabilizátor beállításait.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 92

A légrugók +- 40 mm-es tartományban engedik a hasmagasság emelését, illetve süllyesztését, ebből +-20 mm használható tartósan, az extrém alacsony állás csak beszállásra, az extrém magas pedig lassú terepezésre szolgál. A hathengeres modellekhez xOffroad funkció is rendelhető, ami négy talajtípushoz (hó, homok, murva, szikla) igazítja a hasmagasságot, az összkerékhajtást és a kipörgésgátlót.

A vezetőtámogató funkciók arzenálja is kibővült: egyes rendszerek okosabbak lettek (pl. az ütközésre figyelmeztető funkció szemből érkezőkre is figyelmeztet), míg a kiszálló utasokat a közeledő járművekre figyelmeztető rendszer most először jelenik meg az X7-es szériában.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 93

Az autó támogatja a 2. szintű autonóm közlekedést, azaz tartja a sebességet, távolságot és a sávot, ha pedig beparkolunk valahova, képes onnan automatikusan (de a vezető felügyelete mellett) kitolatni. A programozható manőverezőasszisztens GPS-alapon képes akár 10 manővert megjegyezni, és ha a kezdő pontra érünk, azokat önállóan végrehajtani – magától begurul tehát a garázsba az autó, miután hazaértünk. Az utánfutóval tolatást is leegyszerűsíti a BMW X7, amely egyébként akár 1 perces felvételt tud készíteni környezetéről, így egy esetleges lopási kísérlet után visszanézhető az esemény.

Olyat mutat az új X7, amit BMW még soha 94

Látványos újdonság a közeledő tulajdonost üdvözlő köszöntő szekvencia, amely fénykoncerttel, az ajtók automatikus nyitásával, majd a 14,9 colos, ívelt központi kijelzőn megjelenő, testre szabható indító animációval mutatja ki, milyen boldog, hogy újra együtt lehet gazdájával.

Kattints ide, és videón is megnézheted a megújult BMW X7-est.