Húsz kilogrammal könnyebb, tíz mm-rel szélesebb, és ugyanannyival mélyebben ül: ha csak ennyit tudna a Toyota GR Yaris új csúcskivitele, már azzal felhívná magára a figyelmet. A lényeg azonban túlmutat a puszta számokon: ezt az új modellverziót ugyanis közvetlenül a Toyota Gazoo Racing motorsport-csapatainak tapasztalatait felhasználva fejlesztették ki.

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 1
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 2

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 25
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 26
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 27
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 28
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 29
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 30
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 31
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 32
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 33
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 34
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 35
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 36
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 37
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 38
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 39
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 40
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 41
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 42
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 43
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 44
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 45
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 46
Fotó megosztása:

A tömegcsökkentés érdekében ugyanis kiszerelték a hátsó üléseket, valamint nemcsak a tetőlemezt, de a motorházfedelet, valamint a méretes hátsó szárnyat is karbon kompozitból készítették el. Így a tömegközéppont is mélyebbre került, amit megnövelt karosszériamerevség segít kihasználni. A gyártásnál 545 extra hegesztési varratot és 12 méterrel több szerkezeti ragasztót alkalmaztak. A hatalmas hátsó szárny mellett az egy centivel szélesebb karosszéria is az aerodinamika javítását szolgálja.

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 47
Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 48

 

Az autóból mindössze 500 darab készül, engedmények nélkül. Az érdeklődők a mai naptól regisztrálhatnak egy erre szolgáló weboldalon, március elején sorsolással döntik el, hogy közülük ki veheti meg az autót.

A különleges kocsihoz kétféle csomagot is kínál a Toyota. Az egyik a Circuit Pack, azaz a pályaversenyzéshez optimalizált csomag. Ennek része a fent említett hátsó szárny, a 18 colos BBS felnik, a hatalmas fékek, valamint az állítható Bilstein lengéscsillapítók – ez a kivitel gyártásból rendelhető, mindössze 50 példányban. A másik verzió a Rally Pack, amely bukókeretet, egyedi futóműelemeket és fenékvédő lemezeket tartalmaz.

Tovább hergelték a Toyota városi vadállatát 49

Fent a Circuit Pack nagy szárnnyal, lent a Rally Pack bukócsövekkel

A motorhoz nem nyúltak, az maradt 261 lóerős, viszont rövidebb a végáttétel, szűkebben fokozták az egyes fokozatokat, valamint komolyabb darabra cserélték a mezei GR Yaris Torsen rendszerű részlegesen önzáró differenciálművét.