Új királyt avathatunk a sportkompaktok mezőnyében? Egészen úgy tűnik, pedig az új Audi RS 3 nem a legerősebb, mégis a leggyorsabb és most még jobban néz ki, mint korábban. Az új A3 formatervén már alapból látszott, hogy jóval sportosabbra faragták, ami most az RS 3-nál ki is teljesedett.

33 milliméterrel szélesítették az első nyomtávot, ezáltal a kerékdobok is öblösebbek lettek. A hátsó kerékívek alapból is izgalmasan domborodtak, a sportosságot tehát könnyű volt belelátni az új kompakt Audiba. 10 milliméterrel ül alacsonyabban az S3-nál és 25-tel az alap A3-nál, persze a dizájnban is vannak jelentős különbségek.

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 1
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 2

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3!

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3!

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 16
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 17
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 18
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 19
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 20
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 21
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 22
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 23
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 24
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 25
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 26
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 27
Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 28
Fotó megosztása:

Elsőként könnyen kiszúrhatóak a specifikus ledes fényszórók elöl, melyek sarkaiban kockás zászló világít a nappali menetfény részeként, mely karakterek kirajzolására is képes. Mellette teljesen egyedi a komplett lökhárító és a single frame hűtőmaszk is, nagyobb lukak, más kitöltés, sportosabb megjelenés. Hátulról nézve is felismerhető, elődjéhez képest kicsit magasabbra húzták a farát, de a nagy kerek kipufogóvégeket tovább vitték és tisztességes diffúzort is rajzoltak rá.

Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig multilink, a rugózási komfortról és támasztásról aktív lengéscsillapítók gondoskodnak. 1 fokkal nagyobb kerékdőlést adtak elöl és fél fokkal nagyobbat hátul, hogy a tapadás optimális lehessen. A felnik mögül alapvetően piros vagy kék féknyergek villanhatnak ki luggatott acéltárcsákkal, de felárért 380 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsák is kérhetőek előre. Ezek 10 kilogrammal nyomnak kevesebbet, ennyivel csökkentik a rugózatlan tömeget, és a féknyergek hozzájuk többféle színben elérhetőek.

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 29

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 30

Hajtásának fő eleme, a 2,5 literes, Győrben készülő öthengeres turbómotor már régi ismerős, erőből sem tud többet, egyelőre. 400 lóerőre képes 5600-7000 fordulatszám között és 500 Nm nyomatékra 2250-6000 között. Ezzel nem a legerősebb a mezőnyben, az AMG A45 S és CLA 45 S 421 lóerővel még mindig felülkerekedik, az Audi RS 3 Sportback és Sedan mégis gyorsabb nála.

Hétfokozatú, modellspecifikus dupla kuplungos váltóval 3,8 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, ami 0,3 másodperccel gyorsabb elődjénél és 0,1-gyel legfőbb riválisánál, az A45 S és CLA 45 S-nél. Csúcssebessége alapesetben 250 km/h-ban korlátozott, de felárért 280, vagy RS Dynamic csomaggal 290 km/h-ra is engedik, amivel szintén gyorsabb az AMG modelleknél.

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 31

Gyorsabb és jóval játékosabb is, mint elődje, már ebben a kategóriában is dívik a drift mód, amit az RS 3-ban is lehetővé tettek. RS Torque Slpitter névre keresztelték a hátsó tengelyen szereplő elektronikusan vezérelt osztóművet, mely a féltengelyek felé kuplungtárcsákon keresztül képes vezérelni az erő leadását a kerekekhez. Ezzel képes akár az erő 100%-át csak az egyik hátsó kerékre irányítani, ami megfelelő technikával komoly drift képességekkel ruházza fel az RS 3-at. Ezt már ki is próbálhattuk a Cupra Formentor VZ5-ben, és a teljesítmény elég meggyőző:

 

Változtatható menetmódjai között a szokásosakkal találkozunk, mint a Comfort, Auto, Dynamic RS Individual és Efficiency, valamint az RS Performance és RS Torque Rear, mely a drift módot jelöli. Utóbbi kettő leginkább versenypályás használatra termett, az RS Performance a tökéletes vezethetőséget biztosítja a legkevesebb alul- és túlkormányozottsággal.

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 33

Fejleszthető a futóműve is az RS sport suspension plus csomaggal, melyben adaptív lengéscsillapítók szerepelnek. Ezek minden egyes keréknél külön képesek állítani a csillapítást és rugózást a tizedmásodperc tört része alatt, valamint az új mVDC rendszer képes összehangolni az RS Torque Splitterrel is a lehető legjobb tapadásért. 19 colos egyedi felnijeire most először gyárilag semi-slick abroncsok is kérhetőek, Pirelli P Zero Tropheo R-ek kerülnek az Rs 3-ra ebben az esetben.

Utasterében az RS modellekhez hűen vörös színnel dobták fel a részleteket, most kicsit erősebben. Az alul lapított, Alcantara huzatú sportkormányra is kerülhet piros jelzés 12 órához, de még a szellőzők rostélyait is kiemelték. A kormányra került RS mode kapcsolóval gyorsan válthatunk menetmódot, a hátoldalára került fülekkel pedig a dupla kuplungos váltónak adhatunk utasítást.

Öthengeres motor és drift mód. Itt az új Audi RS 3! 34

Opcionális Nappa bőrhuzatú sportülései mellé akár zöld színben is kérhetjük az utastér apró kiegészítőit, de még hangulatvilágítással is fokozhatjuk a sportos miliőt. Már az RS 3-ban sem találunk hagyományos váltókart, egy kis billenőkapcsolóval válthatunk irányt a középkonzolon, mint az A3-ban és S3-ban is. 12,3 colos digitális műszeregysége RS specifikus megjelenítést is kapott, 10,1 colos multimédiás fejegységén pedig egy RS monitor menü is előhozható, amin hasznos információkat kaphatunk a motor hűtővizének hőmérsékletéről, motor- és váltóolajhőfokról és keréknyomásról is.