A Magyar Közút Nonprofit Zrt. balatonvilágosi mérnöksége szeptember 10-én, csütörtökön több szakaszon is növényzetgondozási munkákat végzett az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán. Polgárdi térségében a leállósávon haladó, és ott szabályosan dolgozó, kaszálási munkákat végző közutas gépbe csapódott be egy autó.

A baleset következtében az autó utasa elhunyt, a sofőr pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A közutas dolgozók a balesetben könnyű sérüléseket szenvedtek, szakpszichológus segít nekik feldolgozni a sajnálatos esetet.

Hasonló eset történt csütörtökön Siófok térségében is aznap, de ott szerencsére nem következett be tragédia. Az M7-es autópálya kérdéses szakaszán az elválasztósáv növényzetgondozási munkáin dolgoztak, ahol két lépcsőben volt előjelző jármű: első körben 100 km/h-s sebességkorlátozás és a belső sáv elfogyására is figyelmeztető jelzések, míg második körben 80 km/h-s sebességkorlátozás és előzni tilos tábla is ki volt helyezve.

Ezeken kívül a térségben található digitális, autópályák fölötti, változtatható jelzésképű táblákon is előre jelezték a munkaterületet. Ennek ellenére a Magyar Közút egyik járművének fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy a terelés előtt egy terepjáró látható módon nem tartotta be sem a sebességkorlátozást, sem az előzési tilalmat, miközben a munkaterületet védő, ütközésienergia-elnyelő berendezéssel felszerelt teherautótól nem messze tért vissza a külső sávba.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt 20 évben 17 munkatársát vesztette el munkavégzés közben, szabálytalanul közlekedő autósok miatt. A gyorsforgalmi utakon átlagosan hetente történik valamilyen szintű baleset munkaterületek térségében, csak az elmúlt pár hétben három darab ütközésienergia-elnyelő modult törtek össze az autósok.

Forrás: Magyar Közút
Kapcsolódó címkék: autópálya gyorshajtás M7 Magyar Közút