A kupé és a kabrió után megérkezett az igazi ínyencfalat az új 911 palettáján. A Targa egyelőre csak összkerékhajtással érhető el, Targa 4 és Targa 4S kivitelben. Előbbiben 385, utóbbiban 450 lóerőt ad le a háromliteres, hathengeres turbómotor. Sport Chrono csomaggal 4,2, illetve 3,6 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára. Az előző generációs típusnak 4,3 illetve 4,0 másodpercig tartott a sprint. A végsebesség 289, illetve 304 km/óra; szemben a korábbi 287, illetve 301 km/órával – lám, ennyit tesz 15, illetve 30 extra lóerő.

Nem kabrió, nem is kupé: visszatér a Porsche 911 Targa 1

További képekért kattints a fotóra!

A Targa az első perctől elérhető a közelmúltban bemutatott hétfokozatú kézi sebességváltóval, amelyhez alapáras a Sport Chrono csomag; ha nem ikszel be semmit a megrendelőlapon az ügyfél, marad a nyolcfokozatú automata sebességváltó. Ahogy a többi variánsnál, itt is újdonságként jelenik meg az InnoDrive intelligens adaptív tempomat, amely háromdimenziós térképadatok és az útvonalra érvényes sebességkorlátozások ismeretében határozza meg a mindenkori sebességet. Alapáras az elektronikus futómű-szabályozás, és ahhoz kapcsolódóan Smartlift funkció növeli a jármű használati értékét. A rendszer előre programozott földrajzi koordinátáknál 40 mm-rel megemeli az első futóművet, így könnyebben állhat be a garázsba a tulajdonos.

Nem kabrió, nem is kupé: visszatér a Porsche 911 Targa 2

A kétféle teljesítményszinten elöl 235/40 R19, illetve 245/35 R20 méretű, míg hátul átmérőjében is nagyobb, 295/35 R20, illetve 305/30 R21 abroncsokat találunk. A Targa 4 elöl-hátul 330 mm-es féktárcsákat kap, egyforma négydugattyús nyergekkel; a Targa 4S tárcsái 350 mm-esek, és elöl négy helyett hat dugattyú szorítja őket. A karbon-kerámia fék mindkét modellhez elérhető.

Nem kabrió, nem is kupé: visszatér a Porsche 911 Targa 3

A legérdekesebb az egészben persze mégis csak a hatalmas hátsó szélvédőből, eltüntethető keménytetőből és karakteres, vaskos B oszlopból álló targakonstrukció. Ezt a jelek szerint változtatások nélkül hozták át az elődmodellből; a tetőszegmens bő 19 másodperc alatt tűnik el, vagy csusszan vissza a helyére. A modell hivatalos piaci premierjét júniusban tartják, a megrendeléseket augusztustól fogadja a gyár.

Ha videón is megnéznéd a vadonatúj Porsche 911 Targa modellt, kattints ide!

Forrás: Porsche