Megnéznéd videón is a vadonatúj A3-es szedánt? Kattints ide, aztán gyere vissza, és olvasd el a cikket!




A csomagtartó térfogata nem változott, és mivel a tengelytáv is ugyanaz maradt, mint eddig, a hátsó lábtér sem javult, megnőtt viszont a fejtér és a könyököknek is több hely jut.
Az autó 4495 x 1816 x 1425 milliméteres. 2636 mm tengelytáv, 425 literes a csomagtartó. Az új generációból elsőként bemutatott ötajtós Sportback verziónál 15 centivel hosszabb a limuzin.
Az orrkialakítást a masszív hűtőmaszk mellett a csücskös fényszóró határozza meg, akár mátrix LED-es belső szerkezettel, amelyben oldalanként 15-15 dióda dolgozik.
Kérhető sportfutómű, illetve adaptív csillapítás is.
Minden kivitelen alapáras a 10,25 colos digitális műszeregység, ahogy a digitális rádió is. A nagyobb (12,3 col), konfigurálható műszeregység opciós extra. A vezető felé forduló multimédiás érintőképernyő 10,1 colos képátlót kapott.
Az Audi A3 képes kommunikálni környezetével: az autók tájékoztatják egymást a parkolóhelyekről, a sebességkorlátozásokról. Ha kiszállunk, a navigációs rendszer automatikusan átadja a feladatot a telefonunknak, így helyes irányba indulhatunk gyalog. Teljes körű az okostelefon-integráció, akár kulcsként is használhatjuk androidos készülékünket.
Fejlett vezetőtámogató biztonsági rendszerek dolgoznak a fedélzeten.
A bevezetéskor kínált 1,5 literes TFSI 150 lóerős, új fejlesztésű kézi váltóval vagy hétfokozatú DSG-vel kérhető, utóbbihoz 48 voltos mild hibrid rendszer társul. A 2,0 literes TDI szintén 150 lóerős, és ugyancsak hétfokozatú duplakuplungos váltó társul hozzá.









