A háromajtós Mini adta az alapokat ahhoz a keményvonalas utcai sportautóhoz, amelynek – 2006 és 2013 után – immár harmadik generációját mutatja be a gyár. A mezei MINI John Cooper Works-nél 75 lóerővel izmosabb modell 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 265 km/óra – a gyár nem tartott szükségesnek semmiféle elektronikus korlátozást.

MINI nem volt még ilyen mérges 1
MINI nem volt még ilyen mérges 2

MINI nem volt még ilyen mérges

MINI nem volt még ilyen mérges

MINI nem volt még ilyen mérges 45
MINI nem volt még ilyen mérges 46
MINI nem volt még ilyen mérges 47
MINI nem volt még ilyen mérges 48
MINI nem volt még ilyen mérges 49
MINI nem volt még ilyen mérges 50
MINI nem volt még ilyen mérges 51
MINI nem volt még ilyen mérges 52
MINI nem volt még ilyen mérges 53
MINI nem volt még ilyen mérges 54
MINI nem volt még ilyen mérges 55
MINI nem volt még ilyen mérges 56
MINI nem volt még ilyen mérges 57
MINI nem volt még ilyen mérges 58
MINI nem volt még ilyen mérges 59
MINI nem volt még ilyen mérges 60
MINI nem volt még ilyen mérges 61
MINI nem volt még ilyen mérges 62
MINI nem volt még ilyen mérges 63
MINI nem volt még ilyen mérges 64
MINI nem volt még ilyen mérges 65
MINI nem volt még ilyen mérges 66
MINI nem volt még ilyen mérges 67
MINI nem volt még ilyen mérges 68
MINI nem volt még ilyen mérges 69
MINI nem volt még ilyen mérges 70
MINI nem volt még ilyen mérges 71
MINI nem volt még ilyen mérges 72
MINI nem volt még ilyen mérges 73
MINI nem volt még ilyen mérges 74
MINI nem volt még ilyen mérges 75
MINI nem volt még ilyen mérges 76
MINI nem volt még ilyen mérges 77
MINI nem volt még ilyen mérges 78
MINI nem volt még ilyen mérges 79
MINI nem volt még ilyen mérges 80
MINI nem volt még ilyen mérges 81
MINI nem volt még ilyen mérges 82
MINI nem volt még ilyen mérges 83
MINI nem volt még ilyen mérges 84
MINI nem volt még ilyen mérges 85
MINI nem volt még ilyen mérges 86
Fotó megosztása:

Az elsőkerék-hajtású autó átprogramozott nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltót és mechanikus részlegesen önzáró differenciálművet kapott. A motor belső szerveit kicserélték, valamint új befecskendezőt és nagyobb turbót szereltek rá. A 306 lóerős csúcsteljesítmény 5000 és 6250/perc között áll rendelkezésre, a 450 Nm-es maximális forgatónyomaték 1750-től egészen 4500/percig elérhető. Az égéstermékek egyenes kipufogócsövön jutnak el a két darab, egyenként 90 mm átmérőjű végcsőhöz.

MINI nem volt még ilyen mérges 87

A motort mereven építették be a vázba, az első és a hátsó futóműnél egyaránt extra merevítő elem veszi elejét a csavarodásnak.

Az autó meglehetősen látványos aerodinamikai kiegészítőket kapott, amelyek azonban nem dísznek vannak: jelentősen csökkentik az autóra ható felhajtóerőt.

MINI nem volt még ilyen mérges 88

A versenyautós tematika az utastérben folytatódik. Mindössze ketten utazhatnak az autóban, az ülések mögött alumínium keresztmerevítés állítja meg a fékezéskor előrecsúszó csomagokat. A kormánykerék és még jó néhány komponens egyedi dizájnú, 3D-nyomtatott darab.