Nem kérdés, hogy a MINI autói kiemelkedően jók a vezethetőség, az élményautózás tekintetében. Az új limitált sorozat azonban még tovább megy. A MINI John Cooper Works GP elődjéhez hasonlóan versenyautós hangulatot kínál utcán.


Elkészítésénél számos, a márkakupákban szerzett tapasztalatot felhasználtak. Karosszériája egyedi spoilerkkel gazdagodott, más az orrspoiler, a küszöbök, a hátsó lökhárító, de diffúzort és hátsó szárnyat is bevetnek a tervezők, hogy minél stabilabbá tegyék a kisautót. Az eredmény hat százalékkal kisebb légellenállás, miközben 90 százalékkal csökkent a hátsó tengelyre ható felhajtóerő.

A stabilitásért dolgozik a futómű is, amely állítható, a vezető 20 milliméterrel csökkentheti az autó hasmagasságát, ha a pálya megköveteli ezt. A hangolással vélhetően nem lesz gond, hiszen 8 perc 23 másodperc alatt teljesítette a kocsi Nordschleifét, 18 másodperccel rövidebb idő alatt, mint azonos nevű elődje.

Persze ehhez a versenyautókat idéző 330 milliméteres első féktárcsák, illetve  az erős motor is kellett. Ahogy a több John Cooper Works modellben, itt is 1,6-os turbómotor garantálja a teljesítményt.  218 lóerő, illetve 260 Nm (280 túltöltéssel) gyorsítja a háromajtós kasztnit. A hajtásban elektronikus differenciálzár is szerepel.

A két hátsó üléstől is megszabadított, kétülésessé alakított GP 1160 kilót nyom, így nem kell csodálkozni, hogy a hatfokozatú manuális váltó ügyes kezelésével 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, teljesítményéből pedig akár 242 km/órás sebességre is futja.

A mindössze 2000 darabos szériában készülő típus premierjét szeptember végén, a Párizsi Autószalonon tartják. Gyártása, forgalmazása még idén megindul.