Szörényi Andris kollégánk a világpremieren személyesen ismerkedett a vadonatúj Toyota Yarisszal. Benyomásait, valamint az autó legfontosabb műszaki adatait ezen a linken elolvashatod. Alább pedig eláruljuk, mi marad ki a Yaris európai kiadásából.

A legfontosabb, hogy összkerékhajtást is kap a kisautó, méghozzá rögtön kettőt is. A hibrid variáns e-Four rendszere villanymotorral hajtja a hátsó kerekeket; ez a speciális modell az alapkivitel csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztése helyett kettős keresztlengőkaros konstrukciót kap. Lesz viszont egy mechanikus összkerékhajtású variáns is: ezt az Andris által is említett, tisztán benzines 1,5 literes motorhoz kérhetik a japán vevők.

Japánban sokkal okosabb az új Yaris 1
Japánban sokkal okosabb az új Yaris 2

Japánban sokkal okosabb az új Yaris

Japánban sokkal okosabb az új Yaris 8
Japánban sokkal okosabb az új Yaris 9
Japánban sokkal okosabb az új Yaris 10
Japánban sokkal okosabb az új Yaris 11
Japánban sokkal okosabb az új Yaris 12
Fotó megosztása:

A motorkínálat legkisebb tagja egy egyliteres, háromhengeres benzinmotor, hagyományos CVT-váltóval (a másfél literes benzinmotorhoz már az újabb fejlesztésű, fogaskerekes áttételeket is alkalmazó, kompaktabb Direct Shift-CVT egységet illesztik opcióként.)

Szintén Japánban különleges biztonsági funkciót kap az autó: ez kanyarodáskor érzékeli az utunkat keresztező autókat, illetve a kereszteződésben áthaladó gyalogosokat.

Japánban sokkal okosabb az új Yaris 13

Egy másik rendszer meggátolja a hirtelen gyorsítást, ha akadály (pl. gyalogos vagy kerékpáros) van a Yaris előtt. A vezetőtámogató arzenált adaptív tempomat, az autót a sáv középvonalában tartó kormányvezérlés, automata távolsági fény, táblafelismerés és az ütközést követően aktiválódó fékrendszer (amely a másodlagos ütközést hivatott megelőzni) teszi teljessé.

A Yaris az első Toyota, amely parkolórobot funkciót kap. A vezetőnek csak a váltót kell kezelnie, az autó fehér felfestések nélkül is képes beparkolni, ami állítólag világelsőség.

Japánban sokkal okosabb az új Yaris 14

Rém jópofa a kiforduló, illetve előrebillenő vezető- és első utasülés: a sajtóanyag szerint különösen hasznos, ha kimonóban vagy szűk szoknyában szeretnénk be- vagy kiszállni, vagy ha hátfájdalmakkal küszködünk.

Végül ott van a hibrid Yaris 1,5 kW teljesítményű elektromos csatlakozója, amelyről szerszámokat és háztartási gépeket működtethetünk, illetve áramszünet esetén áramfejlesztőként is használhatjuk az autót.

Japánban sokkal okosabb az új Yaris 15

Mindezeket videón is megnézheted, ha ide kattintasz.