Az Aston Martintól, a Ferraritól, a Jaguartól és a McLarentől átcsábított stábbal dolgozik a Lunaz, egy silverstone-i központtal működő manufaktúra, amely saját fejlesztésű elektromos hajtásláncokat épít be veterán luxusautókba, majd azokat irgalmatlan pénzért áruba bocsátja.





Az egész műveletet John Hilton, a Renault egykori F1-es technikai igazgatója vezényli. Jelenleg három autón dolgoznak egyszerre: egy 1961-es, nyolcszemélyes Rolls-Royce Phantom V-ösön, egy 1953-as Jaguar XK120-ason és egy 1956-os Rolls-Royce Cloudon. A Rollsok 120, a Jaguar 80 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot kap.
Phantom, szétszedve
A cég állítja, hogy minden egyes autóhoz teljesen egyedi hajtásláncot állítanak össze, a típus személyisége, az elvárt menetdinamika, valamint a rendelkezésre álló hely függvényében. Ehhez az autót még eredeti állapotában mérlegre rakják, kiszámítják az optimális futómű-beállításokat, hajtáslánc-elrendezést, majd kiszerelik a belső égésű motort és annak csatolt részeit, és a meglévő, optimális tömegeloszlási értékek, illetve a milliméter pontosan beszkennelt méretek ismeretében készítik el az új beltartalmat.
Fékenergia-visszanyerés, menetstabilizálás
Az autók természetesen mindent tudnak majd, ami egy modern villanyautótól elvárható: gyorstöltőt, regeneratív fékrendszert, és persze kipörgésgátlót, menetstabilizálót is fejlesztenek beléjük. Az utazás kényelmét modern audiorendszer és klímaberendezés javítja.
A Jaguar XK120 már a végső tesztek fázisában jár, így rendelkezésre állnak a hozzávetőleges motoradatok: a beépített két darab villanymotor összteljesítménye 380 LE, a maximális forgatónyomaték 700 Nm.
Villanymotor, beszerelésre készen
Mindez sok pénzbe kerül: az ügyfélnek legalább 350 ezer angol fontot, azaz kis híján 130 millió forintot kell letennie az asztalra – plusz adók –, hogy emissziómentes veterán autóval távozhasson. Az első vásárlók idén novembertől járulhatnak a kasszához.
Jaguar XK120, a Lunaz első gyártmánya