Daniel Abt, német autóversenyző már megfordult a GP3 és GP2-es sorozatokban, most azonban a Formula-E-ben, az ABT Schaeffler Audi Sport-csapatnál versenyzik 66-os rajtszámmal. Apukája pedig az ABT Sportsline ügyvezető igazgatója, Hans-Jürgen Abt. Innen azért könnyen kitalálható, hogy nem csupán az Audi-modellekhez fér hozzá hamar, hanem azokhoz a holmikhoz is, amivel kicsit gyorsabbá és látványosabbá lehet ezeket tenni. Most igazán különleges autót alkotott magának, méghozzá az A1-esből.

Ilyen az Audi A1 sötét oldala 1
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 2

Ilyen az Audi A1 sötét oldala

Ilyen az Audi A1 sötét oldala

Ilyen az Audi A1 sötét oldala 16
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 17
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 18
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 19
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 20
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 21
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 22
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 23
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 24
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 25
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 26
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 27
Ilyen az Audi A1 sötét oldala 28
Fotó megosztása:

Az A1-es alapvetően városi kisautó, mely az MQB A0 platformra épül, tehát keresztmotoros és elsőkerék-hajtású. Elődjétől eltérően nem is terveznek durvább sportmodellt építeni belőle. Így az elérhető legerősebb változat épp az ABT által tuningolt 240 lovas verzió. Nyilvánvalóan ez Daniel Abt számára nem volt elegendő, ezért kifacsartak még néhány lovast a 2 literes, négyhengeres turbómotorból. Az eredmény 400 lóerő lett, ami rozsdamentes acél kipufogón keresztül szól.

Ilyen az Audi A1 sötét oldala 29

Erik Aleksanjan tervezte az autó látványos külsejét – a szélesítéseket és a geometrikus mintázatot -, ő felelt egyébként Jon Olsson újabb Audi RS6 Avantjáért is. A kis Audi A1-es 19 colos felniken gurul, melyekre Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat húztak, tehát a tapadással aligha lehet gond. Alább Daniel Abt mutatja be a mérges A1-est:

a videó a hirdetés után indul