Európa első számú kékvillogós szakkiállítása, a fuldai RETTmobil idén tizenhatodik alkalommal fogadta a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók és egyéb vészhelyzeti segélyszervezetek képviselőit, és persze a kiállítókat, akik idén több mint ötszázan voltak, húsz ország képviseletében. A BMW hagyományosan aktív itt, a Vezess hasábjain többször írtunk már az itt bemutatott járművekről. Most nem egy, hanem öt motorizált eszközt mutattak be, bár képet csak négyről közöltek.
BMW X1 és X3 xDrive20d




A rakteret acélrács választja le az utascelláról, a raktárként használatos csomagtérben extra LED megvilágítás segít megtalálni az éppen szükséges szerszámokat.

Mindkét autót ugyanaz a 190 lóerős, 400 Nm-es kétliteres dízelmotor hajtja, mindkettő összkerékhajtást kapott.
BMW 220d xDrive Gran Tourer

A raktér itt is leválasztott, a rádióantenna pedig négyméteres, így a legkülönfélébb analóg rendszerek telepíthetők a kocsiba. Az autót ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, mint a két SUV-ot.

A berendezések álló helyzeti működtetését itt is másodlagos akkumulátor biztosítja, a csomagnak eleve része az a töltő, amivel a mentőállomáson mindkét akku feltölthető üzemi állapotra.
BMW i3

A töltőrendszert is átalakították, nem csak egyenáramú, de váltóáramú gyorstöltő is helyet kapott a fedélzeten, így akárhol vetik be, könnyedén feltölthető az akkuja.

150 km/órás végsebességével és összesen 320 km kombinált hatótávolságával az i3 inkább helyi feladatok elvégzésére alkalmas. Viszont jó hír, hogy ezt nem csak elméletben tudja: Bajorországban, Milánóban, Los Angelesben és Londonban már dolgoznak i3-asok mentős színekben.













