Ugyanúgy 520 newtonmétert, ám 367 helyett 401 lóerőt ad le az E-osztály legújabb változatában az a hathengeres, háromliteres turbómotor, amely két héttel ezelőtt a C-Coupé fedélzetén mutatkozott be a világnak. A brutális V8-as AMG modellek (557, illetve 585 LE) és az eddigi legerősebb civil kivitel (E400, 333 LE) között helyezkedik el az AMG újdonsága, az E 43 4MATIC. Az ikerturbós motor nyomatékának 69 százaléka a hátsó tengelyre jut, biztosítandó a sportos karaktert, aminek égisze alatt a kilencfokozatú automata váltó fürgébben kapcsol, visszakapcsoláskor duplán kuplungol, kézi üzemben pedig leszabályzásnál sem vált el.




Az utastérben műbőr és mikroszálas kárpit kombinációja borítja a sportüléseket, valamint az ajtópanelek középső sávját. A tetőkárpit fekete, az övek pirosak, ugyanúgy, mint a lapos aljú bőrkormány hangsúlyos öltései. A műszerfalon 280-ig skálázott sebességmérő, rajtzászló-grafika, valamint köridőmérő funkció azonosítja a csúcsmodell kisöccsét. Az autó négy előre programozott üzemmódban vezethető, ökotól sport pluszig, valamint egyedi beállításokra is mód van. A sportos karakter nyilvánvaló, de gazdaságos üzemben olyan funkciók is működésbe lépnek, mint a start-stop automata vagy az országúton gázelvételkor aktiválódó váltóleválasztás.
A fékek sem mindennapiak, elöl 36 centis, belső hűtésű, négydugattyús kombót találunk, hátul szintén 360 mm-es, de 36 helyett cask 26 mm vastag tárcsák dolgoznak, a féknyergekben egyetlen árva dugattyú kapott helyet. A modell hivatalos világpremierjét a New York-i Autószalonon tartják, az értékesítés június 20-án kezdődik, az első autókat szeptemberben vehetik át az ügyfelek. 
Belépő sportmodellel erősít a Mercedes E-osztály
401 LE, 4,6 másodperc
A C-osztály után a nagy testvér E-Klasse is megkapta a márka új, hathengeres sportmotorját. Ide erősebb kivitelben került be.
16 fotó