A márka még 2013-ban megkezdi a Mazda3 hibrid verziójának forgalmazását Japánban, közölte japán lapokkal az autógyártó első számú embere, Masamichi Kogai.
A Skyactiv hajtásláncot a Toyotától merített hibrid rendszertechnológiákkal ötvöző modell várhatóan a Prius kistestvérével, a Toyota Aquával (Prius C) lesz egy súlycsoportban, legalábbis ami a japán norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztást (2,8 l/100km) illeti
Ez szép teljesítmény, hiszen az Aqua egy számmal kisebb autó, mint a Mazda3: a négyméteres, 1,1 tonna saját tömegű Toyotát egy másfél literes VVT-i motor és egy, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett hibrid csomag hajtja; a rendszerteljesítmény 99 lóerő.
A Mazda3 jelenlegi legkisebb motorja az újonnan kifejlesztett, 100 lóerős SKYACTIV-G 1.5, amely önmagában 5,0 literes átlagfogyasztást ígér. Alighanem ennek az erőforrásnak egy még inkább takarékosra hangolt változatát kapja meg a hibrid verzió. A hibrid komponens vélhetően nem a legújabb generációs Toyota HSD technológiát hasznosítja; valószínű az előző Prius 50 kW-os villanymotorral szerelt rendszere.
Ha a hibrid a takarékosságról és az ésszerűségről szól, a Mazda3 MPS (Japánban Mazdaspeed3) ennek pontosan az ellentéte. A kifutó generáció 2,3 literes turbómotorja helyett azonban a cég Skyactiv rendszerkoncepcióját alkalmazva szívómotorral számíthatunk a most bemutatott alsó-középkategóriás modell sportkivitelére.
Noha a Mazda3 MPS bevezetése még a távoli jövő zenéje, a brit Auto Express egy gyári mérnökre hivatkozva úgy tudja, a kétliteres Skyactiv benzinmotor teljesítménye az alap 163 lóerőről különösebb erőfeszítések nélkül feltornázható 200 lóerő fölé.
Ez ugyan jócskán elmarad a mostani MPS modell 260 lóerejétől, a modell kisebb tömege miatt azonban a gyorsulási érték ugyanúgy 7 másodperc alá esik majd, mint a kurrens modellé, csak nem lesz olyan közel a hathoz.
Egészen biztos ugyanakkor, hogy az autó vezethetősége és fogyasztása a kisebb tömeg és a szívómotor miatt kedvezőbb lesz – az MX-5 kapcsán a Mazda megtanulta, hogyan lehet viszonylag szerény motorteljesítménnyel is fantasztikus vezetési élményt nyújtani.
Képeink az új generációs Mazda3 most bemutatott alapváltozatát ábrázolják
Szerző: Svékus Gergő






