A

Bertone Aston Martin Vanquish Shooting Brake Concept 2004
5 fotó
folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.

Nagyon angol, pedig olasz 6


Az elméleti gyárthatóságot támogatja az a tény is, hogy az újdonság szerkezetében és méreteiben tökéletesen megegyezik a Rapide-dal.

Az előre húzott C-oszlopaival különösen agresszív, zömök hatást keltő Shooting Brake formajegyei értelemszerűen csak a farnál térnek el a limuzinétól; átrajzolták a lökhárítót, aktualizálták és LED-sávval kötötték össze a patkó alakú lámpatesteket.

Bár képen egyelőre nem láthatjuk, a Bertone-féle adaptáció csomagtartója aligha lesz praktikusabb az alapmodell szűk nyíláson át rakodható, bár a maga 301 literével papíron tisztességes üregénél. Igaz, rosszabb sem, ugyanis a különálló hátsó ülések ugyanúgy ledönthetők, mint a szedánnál. Ha mégis inkább utasokat szállítanánk, nekik határozottan jobb lenne a dolguk a kombiban: a kevésbé ejtett tető alatt több a hely a fejnek, és az ajtókivágás sem szűkül be olyan rettenetesen.

A 2009-ben bemutatkozott Aston Martin Rapide hatliteres, tizenkét hengeres motorja 477 lóerős, amivel az autó 303 km/óra végsebességre képes. A motor legnagyobb forgatónyomatéka 600 Nm, a nulla-százas gyorsulás szintideje 5,3 mp.