“A Volkswagen Csoport a jövőre összpontosítva rekordnagyságú összeget invesztál azon célkitűzése megvalósításába, hogy mind gazdaságilag mind pedig környezetvédelmi szempontból a világ legjobb autógyártójává lépjen elő”- jelentette be Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. És nem túlzott, legalábbis az összeget illetően.


Az elkövetkező öt év során mintegy 62,4 milliárd euró beruházást tervez autós üzletágában a konszern, a 2012 és 2016 közötti időszakra készült és a felügyelőbizottság által pénteken jóváhagyott beruházási terv szerint. Csak hogy érzékeltessük, ez a 17 800 milliárd forintnyi összeg Magyarország költségvetésének, egy évnyi bevételének, illetve kiadásának megfelelő. Sőt ebben az összegben nem szerepelnek a kínai leányvállalat befektetései, ott további 14 milliárd eurót fordítanak új gyárakra és termékekre.

Mint Winterkorn kifejtette, az elsődleges célkitűzések között szerepel a környezetkímélő és a hosszú távú fenntarthatóságot szolgáló járművek fejlesztése, illetve erősítik a korszerű technológiák fejlesztését.

A tárgyi eszközökre előirányzott beruházás 49,8 milliárd eurót tesz ki, ennek 66 százalékát, azaz 32,7 milliárd eurót a márkák modernizációjára illetve modellpalettáik bővítésére szánja a cég. A fő irányt az új modellek, valamint a meglévők utódjainak, illetve a modulrendszerű technikák koncepciójának alkalmazásával történő fejlesztés jelenti.

Magyarországnyi pénzért fejleszt a Volkswagen 7


A motortechnika területén a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt jelentősen továbbfejlesztett erőforrások megjelenése várható, különös tekintettel a hibrid és elektromos hajtások fejlődésére.

A tárgyi eszközökre szánt befektetés 57 százaléka Németországban valósul majd meg. A cél, hogy Németország, mint termelési helyszín az elsők között maradjon a konszernen belül. Fejlesztik a wolfsburgi és az emdeni karosszériaüzemet, de a németországi termelési helyszínek beruházásainak további súlypontját az alternatív hajtásrendszerek, a dízel- és benzinmotorok új generációi, illetve a Volkswagen kettős tengelykapcsolós sebességváltóinak új konstrukciói jelentik.
 
A marketing, az értékesítés, a gyártásfejlesztés mellett a befektetési stratégiában a szél-, nap- és vízenergia kiaknázására tervezett ráfordítások is szerepelnek, amelyek megújuló forrásokból származó energiával láthatják el a gyárakat.

A befektetésnek persze célja is van, mégpedig, hogy 2018-ra a Volkswagen-konszern adja el a világ legtöbb autóját, megelőzve a Toyotát és a General Motorst.