



Élményautónak ígért kiskocsit mutatott be a Renault. A Wind (szél) nevű új modellt tanulmányként már korábban is megcsillantotta a gyár. A nyitható tetőt bevallottan a Ferrari Superamerica ihlette, amelynek tetőmegoldását a Fioravanti tanulmányautójában láttuk elsőként.
Könnyű és egyszerű tető
A tetőkonstrukció egyszerűsége miatt a tető és a mozgatószerkezet csak 21,8 kilogrammot nyom. Az egyszerű felépítés miatt aligha lesz vele annyi tömítettségi és egyéb gond, mint egy három részben nyíló keménytetővel.
A csomagtérfedélre ráforduló héj előnye, hogy egyáltalán nem vesz el helyet a csomagtartóból. 270 literrel a hely nem nagyobb a kisautókban megszokottnál, jóllehet a Wind csak kétszemélyes, nem pedig négy vagy öt. 3,83 méteres hosszával pont félúton áll a 3,6 méteres Twingo és a kicsivel négy méter fölötti Clio III között.
Két embernek
Kár is ezen szőrözni, mert aki egy Wagon R+ praktikumát várja, az nem ilyen autót vesz. A Wind apró, könnyű és állítólag vezetni is jó, mert a futóművén ugyanazok dolgoznak, akik az előző Clio RS-ből olyan jó autót csináltak.
Kétféle motor kapható a Windhez, dízelről szó sincs. Az 1,15 literes 1,2 TCE (Turbo Control Efficiency) turbómotor 100 lóerős, nyomatéka 152 Nm. Padlógáznál, 4500-as fordulatszám felett 5 lóerőt és hat newtonmétert még rápakol a vezérlés, amit talán nem érezni, de a tudat jót tesz.
Motor a Twingo RS-ből
A csúcsmodell az 1,6 literes, 133 lóerős, nagy fordulatra hangolt négyhengerest kapja a Twingo RS-ből. 10,5 helyett ez a Wind 9,2 másodperc alatt gyorsul százra. Az autó Szlovéniában készül, közös gyárban a Clio II-vel és a Twingóval, amelyekkel közös padlólemezre épül.



