Két nyitott autót mutatott be a Renault: a Wind sportos kétüléses, a Mégane CC egy urasabb négyüléses

Két nyitott autót mutatott be a Renault: a Wind sportos kétüléses, a Mégane CC egy urasabb négyüléses

Két nyitott autót mutatott be a Renault: a Wind sportos kétüléses, a Mégane CC egy urasabb négyüléses


Élményautónak ígért kiskocsit mutatott be a Renault. A Wind (szél) nevű új modellt tanulmányként már korábban is megcsillantotta a gyár. A nyitható tetőt bevallottan a Ferrari Superamerica ihlette, amelynek tetőmegoldását a Fioravanti tanulmányautójában láttuk elsőként.

Könnyű és egyszerű tető

A tetőkonstrukció egyszerűsége miatt a tető és a mozgatószerkezet csak 21,8 kilogrammot nyom. Az egyszerű felépítés miatt aligha lesz vele annyi tömítettségi és egyéb gond, mint egy három részben nyíló keménytetővel.

Összesen két ülőhely van benne

Összesen két ülőhely van benne

Összesen két ülőhely van benne


A csomagtérfedélre ráforduló héj előnye, hogy egyáltalán nem vesz el helyet a csomagtartóból. 270 literrel a hely nem nagyobb a kisautókban megszokottnál, jóllehet a Wind csak kétszemélyes, nem pedig négy vagy öt. 3,83 méteres hosszával pont félúton áll a 3,6 méteres Twingo és a kicsivel négy méter fölötti Clio III között.

Két embernek

Kár is ezen szőrözni, mert aki egy Wagon R+ praktikumát várja, az nem ilyen autót vesz. A Wind apró, könnyű és állítólag vezetni is jó, mert a futóművén ugyanazok dolgoznak, akik az előző Clio RS-ből olyan jó autót csináltak.

12 másodperc alatt nyílik és záródik a tető

12 másodperc alatt nyílik és záródik a tető

12 másodperc alatt nyílik és záródik a tető


Kétféle motor kapható a Windhez, dízelről szó sincs. Az 1,15 literes 1,2 TCE (Turbo Control Efficiency) turbómotor 100 lóerős, nyomatéka 152 Nm. Padlógáznál, 4500-as fordulatszám felett 5 lóerőt és hat newtonmétert még rápakol a vezérlés, amit talán nem érezni, de a tudat jót tesz.

Motor a Twingo RS-ből

A csúcsmodell az 1,6 literes, 133 lóerős, nagy fordulatra hangolt négyhengerest kapja a Twingo RS-ből. 10,5 helyett ez a Wind 9,2 másodperc alatt gyorsul százra. Az autó Szlovéniában készül, közös gyárban a Clio II-vel és a Twingóval, amelyekkel közös padlólemezre épül.