Az év elei bejelentés után hivatalossá vált a Renault Twingo RS összes műszaki paramétere. Már korábban is tudtuk, hogy egy újfejlesztésű 1,6-os szívómotor mozgatja a kis franciát, most már azt is, hogy nem rosszul. Egy ügyes kezű pilóta kezei között az 1049 kilogrammos Twingo 8,7 másodperc alatt gyorsulhat százra, miközben a végsebessége épp meghaladja a 200-at.
Ha valaki nincs épp száguldós kedvében az autó fogyasztásában is örömét leli majd, hiszen 7 literes átlagot ígér a Renault. A Twingóhoz a Renault Sport készített új ötfokozatú manuális sebességváltót, amely a jobb rugalmasság érdekében rövidre áttételezett fokozatokat kapott.
A különösen sportos karosszériával bemutatkozó Twingo RS alaphelyzetben 16-os, míg felárért 17-es kerekeken gördül ki a gyárból. Az alumínium tárcsák mögött szélesebb nyomtávra alapozott feszes futómű és nagy teljesítményű fékrendszer bújik meg, amelyet szintén a nagyobb modellek, Megane és Laguna alkatrészeiből válogattak össze.
Belül növelt oldaltartású sportülésekkel, alumínium pedálokkal, bőrbevonatú kormánykerékkel és fordulatszámmérővel találkozunk, utóbbi sebességváltásra figyelmeztető fényjelzést is ad, amennyiben közeledik a leszabályozás. A menetstabilizáló elektronika pedig természetesen teljesen kikapcsolható.
Megoldásainak köszönhetően a Twingo RS méltó utódja lehet olyan korábbi sportmodelleknek, mint az R5 GT Turbo és a Clio Williams, azoknak az elérhető, sportos autóknak, amelyeket a nagypéldányszámú alapmodellekre építettek.





