Az év elei bejelentés után hivatalossá vált a Renault Twingo RS összes műszaki paramétere. Már korábban is tudtuk, hogy egy újfejlesztésű 1,6-os szívómotor mozgatja a kis franciát, most már azt is, hogy nem rosszul. Egy ügyes kezű pilóta kezei között az 1049 kilogrammos Twingo 8,7 másodperc alatt gyorsulhat százra, miközben a végsebessége épp meghaladja a 200-at.

Váltáskor jelez

Váltáskor jelez

Váltáskor jelez


Ha valaki nincs épp száguldós kedvében az autó fogyasztásában is örömét leli majd, hiszen 7 literes átlagot ígér a Renault. A Twingóhoz a Renault Sport készített új ötfokozatú manuális sebességváltót, amely a jobb rugalmasság érdekében rövidre áttételezett fokozatokat kapott.

A különösen sportos karosszériával bemutatkozó Twingo RS alaphelyzetben 16-os, míg felárért 17-es kerekeken gördül ki a gyárból. Az alumínium tárcsák mögött szélesebb nyomtávra alapozott feszes futómű és nagy teljesítményű fékrendszer bújik meg, amelyet szintén a nagyobb modellek, Megane és Laguna alkatrészeiből válogattak össze.  

Egyedi lökhárítókkal és spoilerekkel

Egyedi lökhárítókkal és spoilerekkel

Egyedi lökhárítókkal és spoilerekkel


Belül növelt oldaltartású sportülésekkel, alumínium pedálokkal, bőrbevonatú kormánykerékkel és fordulatszámmérővel találkozunk, utóbbi sebességváltásra figyelmeztető fényjelzést is ad, amennyiben közeledik a leszabályozás. A menetstabilizáló elektronika pedig természetesen teljesen kikapcsolható.

Megoldásainak köszönhetően a Twingo RS méltó utódja lehet olyan korábbi sportmodelleknek, mint az R5 GT Turbo és a Clio Williams, azoknak az elérhető, sportos autóknak, amelyeket a nagypéldányszámú alapmodellekre építettek.