



1991-ben kezdődött a 12 hengeres Brabus erőforrások teljestményorgiája. Akkor a W 140 kódjelű 600 SEL modell 7,3 literes motorja 582 lóerőt tudott.
1996 októberében mutatták be ezzel a motorral – a Guinness Rekordok könyvében is helyet kapó – E V12-t, amely a világ leggyorsabb szedánja lett, 330 km/órás végsebességével.
Ugyanezzel a motorral lett csúcstartó a T V12 (320 km/óra), és az M V12 (260 km/óra) is saját kategóriájában. Ezek az erőforrások még a Mercedes szívómotorjaira épültek, ám 2003-tól változott a helyzet, ekkor mutatta be a stuttgarti cég új fejlesztésű turbófeltöltős motorjait.
A feltöltő alkalmazásával a teljesítmény is ugrásszerűen nőtt. A BRABUS S V12 Biturbo-ban 640 lóerőt teljesített a 7,3 literes blokk. Ez volt az első lépcsőshátú modell amely átlépte az 1000 newtonméteres forgatónyomatékot. Az E-osztályba is beépített motorral, előbb 340, majd 350,2 km/órára javították a kategóriában érvényes világcsúcsot.
A most bemutatott 12 hengeres motor azonban ennél is tovább megy. Az átalakított 5,5 literes dublaturbós erőforrás teljesítménye 730 lóerő lett, mindemellé 1320 newtonméteres nyomaték társul. Ezt azonban nem lehet szabadon a váltóra ereszteni, ezért elektronikus úton 1100 newtonméterben maximálták. Az erőt átalakított ötsebességes automata váltó juttatja az önzáró differenciálműhöz.
Ehhez persze mélyreható átalakításra volt szükség, új főtengelyt, hajtókarokat, dugattyúkat, vezérműtengelyeket szereltek a motorba. Az immár 6233 köbcentis blokkhoz nagyobb turbókat és töltőlevegő-hűtőt kapcsoltak, és egy kiegészítő hűtő vigyáz a motor- illetve a váltóolajra.
Bár a motor elsősorban az S és SL tulajdonosok számára készül, azt egy különleges CLS-be építve mutatták be. A Brabus Rocket névre keresztelt jármű átírja a fizika törvényeit, hiszen mindössze 4 másodperc alatt éri el álló helyből a 100 km/órát. 0-200-ig 10,5, de nulla és 300 között is csak 29,5 másodperc telik el. Elektronika szabályozza a rakéta végsebességét, jelenleg csak 350-neel lehet vele száguldani.
Küllemében sem hagyományos a Rocket, a Brabus ezúttal drasztikusabb spoilerekkel vértezte fel autóját. A szélcsatornában tervezett elemek javítják az autó stabilitását, amellett, hogy agresszív megjelenést adnak a luxuskocsinak. A látvány szerves része, hogy a hűtőmaszk és a felnik fekete fényezést kaptak. A 19 colos felnikre elöl 255/35, hátul 285/30-as abroncsokat szereltek.
Nincs hiány a luxusban a Rocket utasterében, ám az összhatás mégis sportos. Ez a Brabus kárpitosainak ügyességét dicséri, akik Mastik és Alcantara bőrrel vonták be szinte az összes felületet.
Amit nem, ott kevlárhatású betétet találunk. Átalakított sportkormány és 360 km/óráig kalibrált kilométeróra került az autóba.
A CLS-t ugyan 350 km/óránál leszabályozták, ám nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy tudjuk, a Brabus csapat hamarosan megjelenik Nardóban, hogy ismét megdöntse saját sebességi rekordját.
