



A külsőn kívül az elsüllyeszthető szélvédőüveg is a dzsipeket követi az előrebillentve eltávolítható szélvédőkerettel, amelynek az orr-részben jut hely. A tanulmányon a smart külső zsanéros ajtókat alkalmaz.
Minden smarton megtalálható családi vonás a Tridion acélváz, ami a crosstown-ban is szembeötlő. A koncepcióautón matt titán fényezésben látható a váz a zöldessárga karosszériaelemek kontrasztjaként.
A műszerfal közepén PDA csatlakoztatható, ugyanitt USB-csatlakozót is találunk. A pedálborítást a biciklik pedáljáról mintázták a tervezők.
A crosstown-ban hibrid hajtáslánc dolgozik, ami rendkívül takarékossá teszi a kisautót. A smart a 61 lóerős benzines turbómotort társította egy 23 kW teljesítményű villanymotorral. A hibrid hajtáslánc 85 kilós súlytöbblete többletfogyasztást okoz, de ezt messze ellensúlyozza a kombinált villany és benzinmotor takarékossága.
A fogyasztás nagyjából 15 százalékkal alacsonyabb, mint csak benzines motorral volna, átlagosan 4,7 liter/100 kilométer az európai szabvány szerint. A széria fortwo 15,5 másodperces százra gyorsulása 10 százalékot javul a villanymotor támogatásával, a végsebességet továbbra is elektronika korlátozza 135 km/órában.
A smart fortwo a váltások idején ma már egyre kisseb mértékben, de még mindig zavaróan bólogat. Ennek kiküszöbölése érdekében azokban a pillanatokban, amikor váltáskor megszakad a teljesítmény-leadás, a villanymotor bekapcsol és nem engedi megtorpanni az autót.
