



A végső design a Toyota és a Calty Design Research stúdió közös munkája, aminek első változatát 2003-ban állították ki a Detroitban. Az FJ Crusieren leginkább szemből látszik a hasonlóság a nagynevű öregekhez képest. A téglalap alakú hűtőrács, a kerek fényszórók, valamint a hosszúkás, sárga színű indexburák mind a múltat idézik.
Az ötszemélyes, de csak két oldalajtóval rendelkező FJ Cruiser a 4Runner pickup alapjaira építkezik. Egyelőre egy 4 literes V6-os motor kapott helyett a motorházfedele alatt, amely 245 lóerőt és 380 newtonméteres nyomatékot vonultat fel.
Létezik két- illetve összkerék-hajtású változat, amelyhez alaphelyzetben ötsebességes automata váltó csatlakozik. A 4×4-eshez hatfokozatú manuális váltó is kérhető. Menetstabilizálóval és kipörgésgátlóval is ellátták az FJ Cruisert, valamint elöl és hátul is függönylégzsák védi az utasokat.
A belső is az egyszerűség, a funkcionalitás valamint a variálhatóság jegyében készült. Az ülések persze ledönthetőek a tágasabb belső kedvéért, az órák számlapja és egyéb elemek is a kocsi színét viselik. A kényelmet a CD-rádió, a temérdek rekesz és pohártartó szolgálja.
Az USA-ban 2006 elején jelenhetnek meg az első példányok az FJ Cruiserből.
