



Vicces és érdekes jelenség az a sárga alapon elhelyezkedő jávorszarvas, ami egyértelműen a Ferrarira utaló jelzés. Ráadásul az XC90 PUV piros színben készült. 20 colos felniken és 275/40-es abroncsokon gurul a vadorzó. Elöl 380 milliméteres féktárcsák nyolc dugattyús féknyergekkel, hátul pedig 330 milliméteres tárcsák és 3 dugattyús tárcsák segítik a lassulást.
Erre nagy szükség van, mivel az autó orrában kereken 650 jávorszarvaserő dolgozik, és ez tisztességesen repítik a szánkót. Az alapot az új V8-as motor szolgáltatja, amiből ezúttal nem turbóval, hanem egy kompresszor segítségével nyerték ki a plusz teljesítményt. Az erőátvitelről új hatsebességes automata váltó, valamint a gyári Haldex-kuplungos rendszer kissé átalakított változata gondoskodik.
Kissé szolidabb külső jellemzi a V50 SV-t, amely az összkerék-hajtású V50 T5-ből került kialakításra. A S60R-ben is dolgozó 2,5 literes turbómotor itt 340 lóerőt teljesít, ami 122-vel több, mint a gyári V50 T5-ben.
A többlet lóerők érdekében a turbónyomás 1 barról 1,4-re emelték. 1500-4800-as fordulatig áll rendelkezésre a 449 newtonméteres nyomaték, amivel 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a V50. Az erőt az S60 R hatsebességes kézi váltója juttatja a kerekekhez.
12 milliméterrel került közelebb a talajhoz a karosszéria, keményebbek lettek a rugók és a lengéscsillapítók is. Az átalakításoknak és a 18 colos, 235/40-es abroncsoknak köszönhetően sportautókat megszégyenítően kanyarodik a kombi. A fékhatásról elöl négydugattyús 350 milliméteres, hátul pedig 280 milliméteres, AP Racing fékek gondoskodnak.
A V50-esnél jóval látványosabb tuningelemeket vonultat fel az amerikai tuningcég, az Evolve által készített S40. Módosított lökhárítók, küszöbök, sötétített hátsó lámpaburák, és a titánszürke színű motorháztető teszi brutálissá az ezüstszürke színű S40-est. Elöl 255/30, hátul pedig 305/25-ös 19 colos Pirelli PZero Rosso abroncsokkal szerelik a könnyűfém felniket.
Körülbelül 425 lóerős az Evolve S40, amelynek teljesítménye akár 550 lóerőre is növelhető. 380 milliméteres első tárcsák nyolc dugattyúval, a 362 milliéteres hátsók pedig hat dugattyúval lassítják az autót. Állítható Koni lengéscsilllapítók, Eibach rugók segítik a stabil útfekvést.
Hatsebességes manuális váltó viszi az erőt a kerekekre és természetesen a kipufogó rendszer sem hasonlít igazán a gyárihoz.