1415 lóerő Volvóban
1415 lóerő Volvóban

1415 lóerő Volvóban

1415 lóerő Volvóban

1415 lóerő Volvóban
Kompresszor segíti a V8-ast 650 lóerőhöz
A V50 az S60 R elemeit használja kicsit felerősítve
A Volvo és a Evolve tuningcég gyermeke az akár 550 lóerős S40-es
1415 lóerő Volvóban 22
1415 lóerő Volvóban 23
1415 lóerő Volvóban 24
1415 lóerő Volvóban 25
1415 lóerő Volvóban 26
1415 lóerő Volvóban 27
1415 lóerő Volvóban 28
1415 lóerő Volvóban 29
1415 lóerő Volvóban 30
1415 lóerő Volvóban 31
1415 lóerő Volvóban 32
Fotó megosztása:
A Volvo Cars of North America (VCNA) egyik szüleménye az XC90 PUV. Komoly ültetés és sárvédő-szélesítés mellett szinte teljesen új az XC90 arca, ami főként a szürke betéttel és hatalmas levegőbelépővel kirakott lökhárítónak köszönhető. Hátul is hasonló designban készült a lökhárító, amely a négy, páronként elhelyezett kipufogó végeknek is helyet ad.

Vicces és érdekes jelenség az a sárga alapon elhelyezkedő jávorszarvas, ami egyértelműen a Ferrarira utaló jelzés. Ráadásul az XC90 PUV piros színben készült. 20 colos felniken és 275/40-es abroncsokon gurul a vadorzó. Elöl 380 milliméteres féktárcsák nyolc dugattyús féknyergekkel, hátul pedig 330 milliméteres tárcsák és 3 dugattyús tárcsák segítik a lassulást.

Erre nagy szükség van, mivel az autó orrában kereken 650 jávorszarvaserő dolgozik, és ez tisztességesen repítik a szánkót. Az alapot az új V8-as motor szolgáltatja, amiből ezúttal nem turbóval, hanem egy kompresszor segítségével nyerték ki a plusz teljesítményt. Az erőátvitelről új hatsebességes automata váltó, valamint a gyári Haldex-kuplungos rendszer kissé átalakított változata gondoskodik.

Kissé szolidabb külső jellemzi a V50 SV-t, amely az összkerék-hajtású V50 T5-ből került kialakításra. A S60R-ben is dolgozó 2,5 literes turbómotor itt 340 lóerőt teljesít, ami 122-vel több, mint a gyári V50 T5-ben.

A többlet lóerők érdekében a turbónyomás 1 barról 1,4-re emelték. 1500-4800-as fordulatig áll rendelkezésre a 449 newtonméteres nyomaték, amivel 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a V50. Az erőt az S60 R hatsebességes kézi váltója juttatja a kerekekhez.

12 milliméterrel került közelebb a talajhoz a karosszéria, keményebbek lettek a rugók és a lengéscsillapítók is. Az átalakításoknak és a 18 colos, 235/40-es abroncsoknak köszönhetően sportautókat megszégyenítően kanyarodik a kombi. A fékhatásról elöl négydugattyús 350 milliméteres, hátul pedig 280 milliméteres, AP Racing fékek gondoskodnak.

A V50-esnél jóval látványosabb tuningelemeket vonultat fel az amerikai tuningcég, az Evolve által készített S40. Módosított lökhárítók, küszöbök, sötétített hátsó lámpaburák, és a titánszürke színű motorháztető teszi brutálissá az ezüstszürke színű S40-est. Elöl 255/30, hátul pedig 305/25-ös 19 colos Pirelli PZero Rosso abroncsokkal szerelik a könnyűfém felniket.

Körülbelül 425 lóerős az Evolve S40, amelynek teljesítménye akár 550 lóerőre is növelhető. 380 milliméteres első tárcsák nyolc dugattyúval, a 362 milliéteres hátsók pedig hat dugattyúval lassítják az autót. Állítható Koni lengéscsilllapítók, Eibach rugók segítik a stabil útfekvést.

Hatsebességes manuális váltó viszi az erőt a kerekekre és természetesen a kipufogó rendszer sem hasonlít igazán a gyárihoz.