

Most viszont a hagyományos európai piacok számára is készül hasonló autó. Nekünk azonban még jobb lesz, hiszen az 1,6-os motor néhány lóerővel még erősödött is. Az immár 122 lóerős blokk a VTR “110-esének” tuningolt testvére. A motor legnagyobb 143 newtonméteres forgatónyomatékát 3750-es fordulatszámnál adja le. Valódi sportos jelleggel bír az erőforrás, hiszen egészen 7200-as fordulatszámig lehet pörgetni
A VTS nagyobb teljesítményének eléréséhez több részen is átalakították az 1,6 literes 16 szelepes motort. Új vezérműtengelyek kerültek a hengerfejbe, amelyekkel módosították a szelepek nyitási zárási ciklusát, de átalakították a befecskendező rendszert is. Új szívócsövön keresztül kerül a motorba a levegő, és új kipufogórendszeren távozik a gáz a hengerekből.
Ezek az átalakítások nemhogy rontottak volna motor emisszióján, hanem még jobb is lett, most már teljesíti az Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normát is.
Ötfokozatú hagyományos sebességváltó juttatja a kerekek felé a motor erejét. A gyár elmondása szerint ennek fokozatait direkt rövidre vették, ezzel is fokozva az autó nyújtotta élményt. Ezzel negyedik fokozatban 8,3 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/h-ra a C2 VTS. Ugyanezt ötödikben 11,3 másodperc alatt teszi meg.
Nem lesz panasz a gyorsulásra sem, hiszen a kis méregzsák 8,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet álló helyből, ami 2,6 másodperccel jobb, mint a VTR-é . A Citroën C2 VTS végsebessége 202 km/h. Városi fogyasztását 9,3 literben, országútit 5,4 literben adja meg a gyár.
Nem csak motor és váltó lett sportosabb, de újragondolták a C2 futóművét is. Feszesebb rugók kerültek előre hátra egyaránt, és vastagabbra cserélték a kanyarstabilizátort is. Mindezek mellett a 195/45 R 16-os gumik sem hagynak túl sok nyúlást a futóműnél.
Azért, hogy gokartos érzése legyen a vezetőnek, új szervkormánnyal vértezték fel a sportgépet. Nem hármat, hanem mindössze 2,6-ot kell két végállás között tekerni a volánon.
A VTS csomagolására sem lehet panasz, hiszen ugyanazokat az optikai kiegészítőket kapja, amik már a VTR-t is díszítették. De újak a könnyűfém felnik.
A rajongók kedvérét a bevezetéstől megjelenik a kínálatban az Aden piros, a Citroën Sport hivatalos színe, ami nem csak verseny C2-eseket de a Xsara WRC-ket is díszíti. Az utastérben bőrborítású kormány, alumínium váltógomb és pedálsor fokozza a vezető adrenalin szintjét.
