Papp László idén ismét bajnoki címet szeretne szerezni, az új motorral az esélyei tovább nőnek
A versenypályák érzését hozza az utcákra a Kawasaki ZX 10 R
Aki korán kezdi a motorozást, idővel egy fenevadat is megülhet
7 fotó
Manapság a technikai sportok hazai rendezvényein (kivétel a rali) nagyon kevés néző van jelen. Ez alól a motoros rendezvények sem képeznek kivételt. Korábban mindez más volt, 15 évvel ezelőtt az 5-10 ezres nézősereg sem volt elképzelhetetlen egy-egy motokrossz versenyen.

Külföldi példákat mintául véve a D.M.C. Kft., a Kawasaki motorkerékpárok magyarországi vezérképviselete tavaly év végén szerződést irt alá a Magyar Motorsport Szövetséggel a változás érdekében. A szerződés értelmében a D.M.C. négy évre megkapta a Magyar Köztársaság Nemzetközi Motocross Bajnokságának vagyoni értékű jogait. Így névadó szponzorként övé a rendezés joga is.

Ha valaki figyelmes volt, láthatta, hogy a fejlődés elindult, újra van közvetítés a versenyekről, ami jót tehet a népszerűsítésnek. A családosokra is gondolnak a rendezők, a versenyek mellé családi programokat is szerveznek, ezzel bátorítva a nézőket, hogy a pálya mellől nézzék meg a futamokat.

A versenyek rendezése mellett, egy a Kawasaki által támogatott csapatot is létrehoztak 2004-re. Ebben a csapatban nem csak motokrossz versenyzők, hanem pálya és drag versenyzők is helyet kaptak.

Már három futam lezajlott a motokrossz országos bajnokságból. A következő versenyt május 1-én, Kunmadarason rendezik majd. Ezen a napon ott egy másik verseny is lesz, mégpedig egy dragbike futam. Immár hatodik éve rendeznek Kunmadarason motoros gyorsulási versenyt, amelynek népszerűsége töretlenül nő. Ezt a látogatottságot szeretné a D.M.C. kiaknázni, ezért 8 millió forintból Kunmadarason létrehozott egy újabb motokrossz pályát. A kilátogatók így két motoros rendezvényt élvezhetnek egy helyen.

A dragbike versenyen épített és utcai motorokkal is rajthoz lehet állni. Papp László, a 2002-es bajnok, a Kawasaki csapat tagja idén egy új motorral áll rajthoz. ZX-12R Pro Mod névre keresztelték az USA-ban épült motort, amely már bizonyított, hiszen a típus az USA-ban megnyerte a drag bajnokságot.

Kinézete ellenére a versenygép több részletében is megegyezik az utcai Kawasaki ZX 12 R-rel. A motorblokk, a főtengely és a csapágyak a szériaváltozatból érkeznek, ám dugattyúkat a turbós átalakításnak megfelelően erősebbekre cserélték.

Négysebességes drag váltón keresztül jut a méretes hátsó gumikhoz a motor hatalmas teljesítménye. Álló helyzetből 4G-s gyorsulást tud produkálni, illetve a 402,33 méteres pálya végén a motor 300 feletti sebességet is elér.

Mint az elismert motoros szakágakban, a dragbike-ban is több futamos bajnokságot rendeznek, amelyen igen különleges járművek is rajthoz állnak. Lesz olyan motor, amely 1200 lóerős és a negyedmérföldes távot 6,1 másodperc alatt teljesíti, a végén pedig 360 km/h-val száguld.

A sajtótájékoztató helyszínén láthattuk a 2004-es évre fejlesztett ZX 10R-t is, amely az importőr szerint a kategória legjobb súly-lóerő arányával rendelkező modellje. Emellett ez az első utcai modell, amelynek üresen kisebb a súlya, mint ahány lóerős: 170 kilogramm mellé 175 lóerő, illetve Ram Air-rel 184. Mindez igazi vadállattá teszi a motort.