


A Mercedes CLK-t a teljes szezonban láthatjuk. Az autót Bernd Mayländer vezeti, akinek nevét a DTM-ből (Német Túraautó Bajnokság) ismerhetik az autósportot kedvelő olvasóink.
Elsősorban ütközések után küldik pályára a rendezők a biztonsági autót. Az ezüstmetál CLK kupénak rendkívül rossz időjárás esetén vagy más váratlan helyzetekben is feladata akadhat.
Nem véletlenül szolgálnak kizárólag sport-, vagy sportos autók felvezető autóként. Ha a mezőny előtt haladó kocsi túl lassú, a Forma-1-es versenygépek motorjai túlhevülhetnek a csekély mennyiségben, lassan beáramló levegővel elégtelen hűtéstől.
Egy másik gond a szerény tempóval, hogy a fékek és a gumik is üzemi hőmérsékletük alá hűlnének. Természetesen a biztonsági autó nem mehet tönkre néhány gyors kör után, hiszen előfordul, hogy egy futam során többször is be kell küldeni a pályára.
Ezekre a feladatokra egy külön mérnökcsapat készítette fel a Safety Cart. Javítani kellett a hűtésen, hogy a Maláj Nagydíjon is bírja az autó a versenyszintű igénybevételt. Sportosabb lett a futómű és nagyobb lassulásra képesek a fékek. A fényhíd rossz légellenállása csökkenti az autó végsebességét, de ennek nincs gyakorlati jelentősége.
Emlékezetes volt, hogy az elődöt, az R 230 kódjelű SL 55 AMG-t korábban láthattuk a Forma-1-ben a hivatalos sajtófotók megjelenésénél.
