


A Fiat a szalon előtt képeket és részletes leírást közölt a Genfben látható újdonságokról. A jelzett premieráradat mellett szenzációs meglepetésekre is maradt ereje a Fiat konszern márkáinak. Az Alfa Romeónál így a szemrevaló hölgyek ellenére is az autók maradtak a főszereplők.
Közülük a Kamal tanulmányautó érkezését korábban nem lehetett tudni. A szabadidőautó neve a szanszkrit kamal szóból ered, ami magyarul pirosat, vagy vöröset jelent. A szónak arabul is van értelme, ezen a nyelven a kamal megfelelője a tökéletesség, illetve az ellentétek összhangja.
Eddig az Alfa soha nem gyártott szabadidőautót, de ha a Porsche piacra dobta a Cayenne-t, a Jaguar és a Mercedes-Benz elsőkerék-hajtású autót gyárt, a Range Rover karosszériája önhordó, ráadásul acél, kerékfelfüggesztése pedig független, akkor az Alfától sem szentségtörés, ha részt kér magának a jól jövedelmező szabadidőautó-piacból.
A tanulmányautó hossza 435, szélessége 186, magassága 162 centiméter. Sportos autózásra a 250 lóerős, V6-os motor, az elöl és hátul is négylengőkaros, független kerékfelfüggestés alkalmassá teheti az autót.
Fejlett technikai színvonalon áll a négykerék-hajtás. Három differenciálmű osztja el az erőt a tengelyek között, az összkerék-hajtás vezérlése elektronikus. A hajtáslánc ütésvédelmet kapott a terepen jellemző pofonok kivédésére. A kerekek átmérője 20 col.
