Szabadidőautó az Alfától! 1

Szabadidőautó az Alfától!

Genfben idén nem a franciák, nem a németek, de nem is a japánok viszik a prímet. Az idei szalon igen jelentős részben a Fiatról, illetve a konszern márkáiról szól. Az olasz gyárak annyi szériaközeli tanulmányautót és/vagy sorozatgyártású kocsit mutatnak be, amennyi három konszernnek is becsületére válna.

A Fiat a szalon előtt képeket és részletes leírást közölt a Genfben látható újdonságokról. A jelzett premieráradat mellett szenzációs meglepetésekre is maradt ereje a Fiat konszern márkáinak. Az Alfa Romeónál így a szemrevaló hölgyek ellenére is az autók maradtak a főszereplők.

Közülük a Kamal tanulmányautó érkezését korábban nem lehetett tudni. A szabadidőautó neve a szanszkrit kamal szóból ered, ami magyarul pirosat, vagy vöröset jelent. A szónak arabul is van értelme, ezen a nyelven a kamal megfelelője a tökéletesség, illetve az ellentétek összhangja.

Eddig az Alfa soha nem gyártott szabadidőautót, de ha a Porsche piacra dobta a Cayenne-t, a Jaguar és a Mercedes-Benz elsőkerék-hajtású autót gyárt, a Range Rover karosszériája önhordó, ráadásul acél, kerékfelfüggesztése pedig független, akkor az Alfától sem szentségtörés, ha részt kér magának a jól jövedelmező szabadidőautó-piacból.

A tanulmányautó hossza 435, szélessége 186, magassága 162 centiméter. Sportos autózásra a 250 lóerős, V6-os motor, az elöl és hátul is négylengőkaros, független kerékfelfüggestés alkalmassá teheti az autót.

Fejlett technikai színvonalon áll a négykerék-hajtás. Három differenciálmű osztja el az erőt a tengelyek között, az összkerék-hajtás vezérlése elektronikus. A hajtáslánc ütésvédelmet kapott a terepen jellemző pofonok kivédésére. A kerekek átmérője 20 col.