Minden futamon ott van a Shell szakembere, Tobias Tasche (a képen mikrofonnal a kezében) és csapata, akik laboratóriumukban folyamatosan elemzik a mintákat
A boxutca mögött egy-egy verseny idejére egy kisebb falut építenek fel a kamionokból. Ezek közt található a Shell mozgó laboratóriuma is
Bármennyire is hihetetlen, a Ferrarikba töltött Shell üzemanyag nem sokban tér el a Shell benzinkutaknál kapható benzintől
Az egyik olajminta az 1-es számú Ferrari motorjából 15 kilométer megtétele után
5 fotó
Ebben az évben a Shell még magasabb színvonalú technikai megoldásokkal segíti a Ferrari munkáját. Közülük a legfontosabb talán az új mobil labor. Immár nem a boxutcában rendezi be laborját a cég, hanem a Scuderia többi szervizkamionja mellett áll. Három fő egységből épül fel a szállítmány, egy kompozit-, egy elektronikai egységből és a Shell laborból. Ez utóbbi egyszerűen leemelhető, így jóval biztonságosabban szállítható az Európán kívüli versenyekre. Nem kell attól tartani, hogy a műszerek megsérülnének. Egy versenyhétvége alatt 36 kenőanyagmintát elemeznek a laborban a mérnökök, ez egy évadban több mint 600 mintát jelent.

A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően, már nem hallhatóak azok a panaszok a Ferraritól, hogy az autó túl sokat fogyaszt. Ennek köszönhetően Ross Brawn könnyebben alakíthatja ki a csapat taktikáját, ebben egyébként szorosan részt vesz Tobias Tasche is, aki az olasz csapatnak szállított üzemanyagokért és kenőanyagokért felelős szakember. A Shell minden pályára más és más üzemanyaggal készül, annak megfelelően, hogy robbanékony, maximális teljesítményű benzin kell a lassabb pályákra vagy egyenletesebb teljesítmény a gyors pályákra.

“A Ferrarinak szállított üzemanyagok nem sokban térnek azoktól a benzinektől, amelyeket a közúti autósok használnak. Mindez annak az eredménye, hogy az FIA környezetvédelmi szabályai nagyon szigorúak. A Shell által gyártott versenybenzinek már a 2005-ös előírások értékeit is teljesítik.” – mondta el Tobias Tasche. “A legfontosabb követelmények, amelyeknek, az üzemanyagainknak meg kell felelniük, a megfelelő teljesítmény és gazdaságosság biztosítása, valamint a motor egyenletesen járása.” – tette hozzá.

2001-ben 220 000 liter üzemanyagot szállított a Shell a Ferrarinak, amit egy átlagos autós körülbelül 90 év alatt használna el. (8 l/100 km-es fogyasztással és évi 30 000 kilométerrel számolva) Az üzemanyag mellett 40 000 kilogramm kenőanyagot is készítettek a bajnok csapat számára.

“Két fő feladata van az olajnak: a megfelelő kenés és a hűtés. A Hungaroring egy nagyon lassú pálya, ahol általában – a mostani versenytől eltérően – igen meleg van. Kevés levegő jut a motorba, így még nagyobb terhelés jut az olajra. Természetesen csak szintetikus olajat használunk a versenymotorokba. A versenyhétvégén folyamatosan mintát veszünk az olajból, amelyet a laboratóriumban a legmodernebb eszközökkel vizsgálunk meg. Megröntgenezzük a mintát, amiből jól láthatók az olajban lévő fémszemcsék. Az eredmények megmutatják a motorban és váltóban jelentkező kopásokat, így előre jelezhetik az esetleges meghibásodásokat is. Mindezeket megbeszélem a Ferrai mérnökeivel, hogy eldönthessük szükséges-e változtatnunk. A Forma-1 egy nagy labor, ami nagyon gyors tesztelési lehetőséget biztosít a Shell számára. Minden fejlesztés eredménye átkerül a közúti olajokba és üzemanyagokba, így a normál autósok is élvezhetik előnyeiket.”

Beszélgetésünkkor még nem tudtuk a Magyar Nagydíj eredményét, azóta már tudjuk, hogy a Ferrari 2002-ben is csapatvilágbajnok lett.