Az első ülésekben fóliával méri a Mercedes-Benz CL az utasok súlyát. A kétfokozatú légzsákok nyitásánál az ütközés erőssége mellett ezt is figyelembe veszi az elektronika
A kompresszoros CL 55 AMG és a turbós CL 600 4,8 (!) másodperc  alatt gyorsul nulláról százra
Nem kisebb nagyságtól, mint a luxusautó-gyártás csúcsára törő Maybachból származik a duplaturbós motor. Teljesítménye a CL-ben 550 helyett 500 lóerő, nyomatéka 900 helyett 800 Nm
4 fotó
Néhány nappal a W 220-as S-osztály ráncfelvarrása után újabb fészliftről adott hírt a Mercedes-Benz. Az 1999 ősze óta gyártott CL, a Mercedes legelegánsabb és legnagyobb presztízsű most gyártásban lévő autójának külseje alig változik.

Az első fényszórók üvege a 2003-as modellévtől sima lesz. Ezenfelül eltérés még az első lökhárítók markánsabb formája. A külső tükrökben az új modellévtől az ajtó környezetét megvilágító lámpák vannak, ami kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a ki- és beszállást.

Az igazi újdonság persze nem a finoman átreszelt orr-rész, hanem a Maybachból átvett V12-es turbómotor. A duplaturbós, hengerenként három szelepes motor teljesítménye még kilowattban is lenyűgöző (368), lóerőben még lehengerlőbb. Az 500 lóerős teljesítmény irtózatos nagyságát jól érzékelteti, hogy mindez nagyobb a kompresszoros SL 55 AMG erejénél. A teljesen hétköznapi, 1,0 bar-os turbónyomással sikerült elérni a 800 Nm-es nyomatékot, amely 1800-as fordulaton jelentkezik. A korábbi CL 600-nál 1,3 másodperccel rövidebb idő alatt, mindössze 4,8 szekundum elteltével eléri a 100-as tempót az új CL 600.

Teljesítményét tekintve a V12-es motorral egyenrangú a kompresszoros V8-as az SL 55 AMG-ből, amelynek nyomatéka 700 Nm 2750-nél. A CL 55 AMG 5,5 literes nyolchengeresével is 4,8 másodperc alatt ér fel nulláról százra a hatalmas testű luxuskupé. Az ötfokozatú automata váltó a kormányról kapcsolható. Továbbra is a kínálatban marad a V8-as szívómotoros CL 500 306 lóerővel.

Minden motorváltozattal széria az Active Body Control (ABC). Ez a rendszer kiegyenlíti a karosszériadőlést kanyarban, illetve a bólintást-fékezéskor és gázadásnál a rugózás-lengéscsillapítás elektronikus vezérlésével. A 2003-as modellévű autóknál az elektronika az autó terhelését is figyelembe veszi a felfüggesztés irányításához.

A két fokozatban felfúvódó légzsákok nem csak az ütközés nagyságát veszik figyelembe kinyíláskor, hanem az utasok súlyát is. Ezt az ülőlapba helyezett fólia biztosítja, amely méri az első utasok testsúlyát.