Az elmúlt hetekben egyre több gyártó jelentette be, hogy üzemanyagcellás járművét a tervezettnél hamarabb kezdi árusítani. Elsőként a Toyota közölte, hogy az FCHV-4 értékesítését még idén megkezdik Japánban és Amerikában, majd a GM és a Honda is hasonló ígéretet tett közzé. A Honda azzal is túllicitálta a többi gyártó bejelentését, hogy üzemanyagcellás autójukkal elsőként elnyerték az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal ajánlását.
A Nissan is a tervezettnél korábban, jelen esetben két évvel hamarabb bocsátja piacra tüzelőanyagcellás járművét, mint ahogy korábban tervezték. A héten tett nyilatkozatuk szerint az autó értékesítése 2003 elején kezdődhet meg, szintén kis sorozatban, csak Japánban és Amerikában.
Az üzemanyagcellás járműveknél nem elsősorban a gyártási nehézségek és a bonyolult technikából adódó magas ár szab gátat a forgalmazás beindításának, hanem a járművek által igényelt infrastruktúra. Az üzemanyagcellás járművek többnyire folyékony hidrogént tankolnak, így a kúthálózat kiépítése jelenti a legnagyobb problémát.
