A Jaguar 150 millió dolláros nyereséget ért el
Európában sokat javult a Ford helyzete. A Mondeo igazi siker
3 fotó
Az észak-amerikai karcsúsítás és átalakítás költségei nélkül csak 782 millió dollár (216,5 milliárd forint) a passzívum. Ez jelentős változás a 2000-ben elért 3,47 milliárd dolláros profitoz képest. A 2001-es veszteség legnagyobb része a negyedik negyedévben, a New York-i terrortámadás után keletkezett. Maga a fő tevékenységnek számító autógyártás is 916 millió dolláros (253 milliárd forint) negatív eredménnyel zárat a 2001-es évet.

A Ford elegáns autómárkáit (Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Volvo) tömörítő Premier Automotive Group eredményeit a Lincoln Mercury majdnem egymilliárd dollárnyi vesztesége rontja le. Közel 700 millió dollár volt a Volvo profitja, mintegy 150 dollár nyereséget ért el a Jaguar. 10-15 millió dollárral járult hozzá az Aston Martin a PAG eredményéhez, a Land Rover és a Lincoln Mercury viszont veszteséges volt.

Európában sokkal kedvezőbb a helyzet. Nick Scheele a Jaguar és a Ford Európa korábbi, jelenleg Észak-Amerikában dolgozó elnöke sikeres átszervezést hajtott végre az európai Fordnál. Jól fogadta a piac a Mondeót, igen jól fogy a Focus, a Fiestát pedig 12 év után új típus váltja le, ami szintén megdobhatja az eladásokat.

Magyarországon 2000-ben 7539 személyautót és kishaszonjárművet adott el a Ford Motor Hungária Értékesítő Kft. 2001-ben a teherautók és a személykocsik között is nőttek a Ford értékesítései, összesen 8651 autóra.