Cardiffban ULTra (Urban Light Transport) névvel könnyű város szállítójárművek próbaüzeme indult meg. Az elnevezés egy vezető nélküli taxirendszert takar.
Az ULTra alacsony súlyú, elemmel hajtott kabinokból áll. Hajtásukat gumikerekeken át elektromos motor végzi. A szükséges útpálya kiépítése a gyártó szerint olcsó, mivel egy hasonló hosszúságú autópálya költségeinek tizedét jelenti. Kérdés, miért autópályához viszonyítják a költségeket, a belvárosban ritkák a sztrádák. A pálya helyigénye nem túlzott. A maximálisan 40 km/órával haladó, vandálbiztos gondolákkal 80 százalékkal alacsonyabb energiafelhasználással utaztatható adott számú ember a személygépkocsikkal, de még a buszokkal-villamosokkal összehasonlítva is. A tervek szerint háromszor gyorsabban érhető el az ULTra segítségével az úti cél, mint autóval vagy tömegközlekedéssel.
A gyorsaság egyik eszköze, hogy a gondolák nem állnak meg út közben, nem vesznek fel vagy raknak ki utasokat. Rendelésre érkeznek a kötött pályán mozgó járművek az utasokhoz. Egy percnél nem kell majd többet várni a kerekes kabinokra, ha minden a tervek szerint valósul meg. A jó állapot megőrzése és az utasok biztonsága érdekében minden kocsit kamerával figyelnek a központból.
A fejlesztést a Bristol-i Egyetemen végezték. Eddig ötmillió eurót (1,2 milliárd forintot) fektetett a kabinok útjának megteremtésébe a brit kormány. Várhatóan egy éven át tesztelik a rendszert, többek között a kényelmet és az automatizált részek működését. 2004-re lehet elég érett a rendszer a szerepvállalásra a mindennapos közlekedésben.
