


A kilencedik generációs Corolla kezdetben négyféle karosszéria változatban érkezik hazánkba, az elegáns vonalvezetésű, négyajtós lépcsőshátú – amely a tervek szerint az eladások 45 százalékát teszi majd ki – kicsivel később, márciustól lesz elérhető a szalonokban, de már rendelhető. A három- és ötajtós ferdehátú Corolla teszi majd ki a magyar Corolla-eladások 40 százalékát, 5 százalék részesedés jut a kombinak, míg az egyterű, a 4 370 000 forinttól megvásárolható Corolla Verso a tervek szerint 10 százalék részesedést tudhat magáénak.
Az eddigi eladási számok azonban kicsit eltérnek a vártól. A nagyon divatos kompakt egyterű kategóriába tartozó Corolla Verso igen népszerű a Corollák közt, hiszen 38 százalék kelt el ebből a változatból. A ferdehátúból a várakozásoknak megfelelően 40, a kombiból 9, míg a lépcsőshátúból 13 százalék kelt el.
A magyar piac igényeit igyekszik kielégíteni a speciális felszereltségi szint is. Az Entry alapkivitel külföldön nem kapható. A háromajtós ferdehátú karosszériával és 1,4 literes, 97 lóerős motorral 3 315 000 forintért megvásárolható alapmodell felszereltsége tartalmazza a két első légzsákot, valamint a blokkolásgátlót és szervokormányt. Az eggyel magasabb felszereltségi fokozatba tartozó Terrában ezeken kívül már széria az első elektromos ablakemelő, az elektromosan állítható, fényezett külső visszapillantó tükör és a távirányítású központi zár.
Az 1,4 literes 97 lóerős és az 1,6 literes 110 lóerős VVT-i motorok ismerősek az előző, nyolcadik generációs Corollából. Az 1,8 literes 135 lóerős motor csak a Versóba rendelhető, az 1,8 literes VVTL-i pedig csak a TS-be. A sportmodell 192 lóerős motorjában nem csak a szelepek nyitási ideje, hanem a szelepemelés mértéke is változik. A közös nyomócsöves D-4D dízelmotor 90 lóerőt tejesít, de csak a kombiba, a limuzinba, illetve az egyterűbe rendelhető.
A Toyota Corolla teljes típusválasztéka megtalálható új autó adatbázisunkban is.
